اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از روشهای اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری است. ترکیه کشوری با اقتصاد آزاد است که در سالهای اخیر رشد بالایی را تجربه کرده است. اغلب شرکتها و برندهای معتبر دنیا در استانبول و آنکارا دارای شعبه بوده و فعالیت تجاری دارند. از طرفی دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاری های خارجی تسهیلات ویژه را در نظر گرفته است.

از اینرو متقاضیان خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در ترکیه را دارند می توانند از مزایای اخذ اقامت ترکیه بهره مند شوند. همانند سایر روشهای موجود جهت اخذ اقامت کشور ترکیه، متقاضیانی که اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه می نمایند می توانند مجوز اقامت موقت ترکیه را بدست آورند. معمولا این اقامت یکساله بوده و در صورت داشتن شرایط لازم در سالهای بعد قابل تمدید است. اخذ اقامت ترکیه به روش سرمایه گذاری دارای انواع مختلفی است که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌ گذاری

چرا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ترکیه؟

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای مطرح در زمینه تجارت آزاد شناخته می‌شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، این فرصت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که محصولات خودشان را در سطح جهانی عرضه کنند، یا اینکه به عنوان یک کشور واسط برای خرید انواع کالا و تجهیزات و صادرات آن‌ها به کشور دیگر فعالیت داشته باشند.

معافیت‌های مالیاتی ترکیه برای کسب و کارهای فعال در این کشور و شرایط مناسبی که برای راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه وجود دارد، حمایت‌های دولت از کسب و کارها، امکان خرید ملک در ترکیه و گرفتن پاسپورت این کشور یا اقامت در آن و برخورداری از امکانات رفاهی مناسب مانند تحصیل رایگان از جمله فرصت‌هایی است که ایرانیان را به سرمایه گذاری در ترکیه ترغیب می‌کند.

اخذ اقامت کشور ترکیه

اخذ اقامت ترکیه به روش سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه به چند طریق قابل اجرا است. افراد خارجی می توانند از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، سرمایه گذاری در بخشهای اقتصادی و یا بانکهای ترکیه اقدام به سرمایه گذاری کنند. هر کدام از این روشها منجر به اخذ اقامت ترکیه می شود. در روش ثبت شرکت متقاضی با ثبت شرکت خود و شروع فعالیت تجاری می تواند موفق اخذ اقامت موقت گردد.

مجوز اقامت به فرد متقاضی و خانواده وی تعلق گرفته و در سالهای بعد قابل تمدید است. تمدید مجوز اقامت موقت به مدت سه سال منجر به اخذ اقامت دائم می شود. متقاضیان پس از پنج سال می توانند تابعیت کشور ترکیه را کسب کنند. نکته قابل توجه این است که ثبت شرکت به تنهایی نمی تواند اقامت موقت را به همراه داشته باشد. متقاضیان پس از ثبت شرکت باید مجوز کار دریافت نموده و سپس اقدام به اخذ اقامت ترکیه نمایند.

این روش یکی از آسانترین روشهای اقامت ترکیه محسوب شده و پس از ثبت شرکت می توان به سرعت برای اخذ مجوز اقامت اقدام کرد. ثبت شرکت در ترکیه ساده بوده و در مدت زمان یک روز قابل انجام است. پس از آن با دریافت مجوز کار و پرداخت هزینه های مربوطه می توانید برای اخذ اقامت کشور ترکیه اقدامات لازم را انجام دهید.

بنابراین راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه سرمایه گذاری می‌تواند یکی از بهترین روش‌های دریافت مجوز اقامت قانونی در این کشور و در نهایت دریافت شهروندی ترکیه محسوب می‌شود. البته با توجه به اینکه ترکیه در نزدیکی قاره اروپا قرار گرفته و مراودات اقتصادی زیادی با آمریکا و… دارد، کسب و کارهای فعال و ساختاربندی که در این کشور راه‌اندازی می‌شوند سودآوری مناسبی را نیز برای مالک کسب و کار به همراه خواهند داشت.

ثبت شرکت در ترکیه - های ثبت

اخذ اقامت ترکیه به روش سرمایه گذاری

مزیت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ترکیه به روش سرمایه گذاری یکی از روشهای معمول اقامت محسوب می شود. کشور ترکیه در سالهای اخیر انواع تسهیلات وام با سود کوتاه مدت را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است. از طرفی امکان تجارت با تمام کشورهای دنیا میسر است. شهرهای استانبول و آنکارا به عنوان قطب های اقتصادی ترکیه بهترین مکان برای ثبت شرکت هستند.

نکته قابل توجه این است که پس از اخذ اقامت ترکیه و در پایان سال اول در صورتی که شرکت ثبت شده فعال بوده و مالیات پرداخت نموده باشد، متقاضی می تواند مجوز اقامت موقت خود را تمدید نماید. ویزا ۲۱ مجری تخصصی اخذ ویزا و وقت سفارت است.

برای اخذ اقامت ترکیه به روش سرمایه گذاری با کارشناسان ویزا ۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان ویزا ۲۱ ضمن انجام خدمات مشاوره بهترین روش سرمایه گذاری را به شما پیشنهاد می دهند.

برای کسب اطلاعات دقیقتر مقاله روبه رو را مطالعه نمایید –>>> اقامت ترکیه

روش‌های اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

همانطور که پیشتر به این موضوع اشاره شد، برای دریافت اقامت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری روش‌های گوناگونی وجود دارد. هر فرد خارجی می‌تواند از طریق ثبت شرکت، خرید ملک و یا خرید سهام و سپرده‌گذاری بانکی شانس خود را برای دریافت اقامت این کشور امتحان کند.

جالب است بدانید که کسب اقامت این کشور تا قبل از سال 2019 سختگیرانه‌تر بود و اتباع خارجی برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری باید ضمن عبور از موانع زیاد، سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیز انجام می‌دادند. با این وجود از سال 2019 به بعد برای جذب سرمایه‌های خارجی، قوانین این کشور دستخوش تغییر شد. به‌عنوان مثال افراد می‌توانند با صرف 250 تا 500 هزار دلار نسبت به دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام کنند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور ترکیه

در ادامه با بررسی روش‌های مختلف اخذ اقامت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری شما را با انواع این اقامت آشنا می‌کنیم. اگر متقاضی زندگی در این کشور ترک نشین هستید، شاید پی بردن به روش‌های مختلف و سرمایه مورد نیاز برای هر شیوه از مهاجرت دائم به ترکیه جالب باشد:

  • اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از جذاب‌ترین و پرتقاضاترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری خرید خانه در این کشور است. سابقا هر فردی می‌توانست با پرداخت هزینه 1 میلیون دلاری برای خریدن خانه درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم این کشور ثبت کند. با تغییر قوانین این کشور و آسان شدن شیوه اخذ اقامت، در سال جاری این مبلغ به 250 هزار دلار کاهش یافته است. بنابراین هر سرمایه‌گذاری می‌تواند به راحتی و با پرداخت 250 هزار دلار آمریکا جهت خرید ملک و املاک، اقامت ترکیه را کسب کند. البته با پرداخت هزینه‌های کمتر نیز می‌توان اقامت توریستی این کشور را اخذ نمود.

  • اخذ اقامت ترکیه از طریق سپرده گذاری بانکی و خرید سهام

یکی دیگر از روش‌های رایج برای اخذ اقامت دائم ترکیه، سپرده گذاری بانکی است. هر فرد حقیقی می‌تواند با واریز 500 هزار دلار به حساب سپرده گذاری در این کشور به پاسپورت این کشور دست یابد. جالب است بدانید که این مبلغ نیز 3 میلیون دلار بود اما با تغییر قوانین برای جذب سرمایه گذار کاهش پیدا کرد. ناگفته نماند که در این روش باید پول شما حداقل 3 سال در بانک‌های ترکیه باقی بماند.

همچنین اگر داوطلب کسب اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باشید، این امکان برای شما وجود دارد تا از طریق خرید سهام نیز به این مهم برسید. مبلغ نهایی برای اخذ اقامت در این روش نیز حداقل 500 هزار دلار است که این مبلغ نیز تا پیش از تغییر قوانین 2 میلیون دلار بود.

  • اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

در صورتی که بخواهید موفق به اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت شوید، باید حداقل 26000 دلار سرمایه اول برای شروع کار داشته باشد. این در حالی است که شرایط دیگر برای موفقیت این روش وجود دارد. یکی از این شرایط این است که کارفرما باید دست کم 50 شهروند ترکیه‌ای را برای بیزینس خود استخدام نماید. چنانچه به دنبال ثبت شرکت در ترکیه هستید، این روش اقامتی نیز می‌تواند مناسب شما باشد.

شرایط عمومی سرمایه گذاری در ترکیه

هر کشوری شرایط خاصی را برای سرمایه گذاری افراد خارجی در نظر می‌گیرد. برای اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید شرایط عمومی سرمایه گذاری در ترکیه را بشناسید. از جمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • داشتن تمکن مالی مورد نیاز برای یکی از برنامه‌های سرمایه‌‌گذاری ترکیه
  • عدم سابقه ورود و یا اقامت غیرقانونی در ترکیه
  • نداشتن سوء پیشینه جهت گرفتن اقامت ترکیه
  • پرداخت مالیات و هزینه‌های بررسی پرونده تابعیت

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت دارند با سؤالات زیادی درباره سرمایه گذاری در ترکیه مواجه هستند. چون وجود تمکن مالی این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده که روش‌هایی مانند دریافت ویزای سرمایه گذاری آمریکا یا بررسی شرایط مهاجرت قبرس سرمایه گذاری و… را نیز بررسی کنند. در این بخش مزیت‌هایی که سرمایه گذاری در کشور ترکیه برای مهاجران دارد را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم، تا با آسودگی خاطر بتوانید به این کشور اوراسیایی مهاجران کنید.

  • فرهنگ و جامعه کارآفرینی قوی ترکیه مخصوصاً در شهر استانبول
  • وجود استانداردهایی برای سرمایه گذاری در ترکیه و امکان سرمایه‌ گذاری با شرایطی مانند کاهش وابستگی به واردات، سرمایه‌ گذاری در مرکز تحقیق و توسعه، طراحی و نوآوری، وجود مشوق‌های سرمایه‌ گذاری برای اشتغال‌زایی، امکان سرمایه‌ گذاری و حمایت از تحولات دیجیتال، سرمایه‌ گذاری برای ایجاد شغل باکیفیت‌های بالا و امکان سرمایه‌ گذاری صادرات محور
  • بهره‌مندی از خدمات درمانی و تحصیل رایگان
  • عدم نیاز به سلب تابعیت قبلی
  • معتبر بودن پاسپورت ترکیه و کسب رتبه 30 جهانی این پاسپورت
  • امکان دریافت پاسپورت برای خانواده متقاضی در بازه زمانی 3 تا 6 ماهه
  • امکان تمدید پاسپورت ترکیه برای 10 سال
  • اجباری نبودن خدمت سربازی برای آقایانی که از طریق سرمایه گذاری پاسپورت ترکیه را گرفته‌اند
  • اجباری نبودن حضور در ترکیه
  • کمتر بودن میزان مالیات سرمایه‌گذاران در ترکیه نسبت به دیگر کشورها و فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در ابعاد مختلف

نتیجه گیری

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. خرید خانه، ثبت شرکت یا خرید سهام و سپرده گذاری بانکی هر یک می‌تواند تحت شرایطی شما را به دریافت پاسپورت ترکیه و اقامت دائم این کشور می‌رساند. بنابراین با بررسی شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می‌توانید یکی از روش‌هایی که برای رسیدن به شهروندی این کشور در نظر گرفته شده را انتخاب کرده و مراحل آن را انجام دهید.

متخصصان ویزا 21 تجربه زیادی در زمینه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه دارند و می‌توانند برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی، اقامت ترکیه با خرید خانه یا اقامت ترکیه با خرید ملک و… متقاضیان را راهنمایی کنند.

در صورتی که درباره شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری نیاز به دریافت اطلاعات دارید، با تیم متخصص ویزا 21 در ارتباط باشید، تا بتوانید بهترین روش مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری را انتخاب کرده و اقامتی بی‌دردسر در این کشور را تجربه کنید.

سؤالات متداول+ جواب

1) بهترین سرمایه گذاری در ترکیه کدام است؟

با توجه به اینکه حداقل سرمایه گذاری در ترکیه و حداکثر میزان آن چقدر است و شرایط متقاضی چیست، بهترین روشی که برای اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود متفاوت خواهد بود

2) حداکثر مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه برای اقامت چقدر است؟

در حال حاضر در سال 1402، حداکثر مبلغی که برای سرمایه گذاری در ترکیه در نظر گرفته شده 500 هزار دلار آمریکا است.

3) حداقل سرمایه گذاری در ترکیه برای اقامت چقدر است؟

در حال حاضر در سال 1402، حداقل مبلغی که برای سرمایه گذاری در ترکیه در نظر گرفته شده 250 هزار دلار آمریکا است.

4) امنیت سرمایه گذاری در ترکیه چقدر است؟

با وجود توافق‌نامه ارتقاء و حفاظت از سرمایه‌گذاری ترکیه که تضمین کننده استانداردهای تجاری برای فراهم‌سازی محیط مناسب اقتصادی برای سرمایه‌گذاران است و توافق‌نامه پیشگیری دوگانه مالیاتی این کشور که تضمین می‌کند که مالیات تنها در یکی از دو کشور مبدا و مقصد پرداخت شود، امنیت اقامت ترکیه سرمایه گذاری بالا خواهد بود.

آیا این مقاله مفید بود ؟

چرا این مقاله برای شما مفید بود ؟

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما