راهنمای دریافت وقت لگال (Legalization) سفارت هلند در تهران 

یکی از مراحل کلیدی و مهمی که برای اخذ ویزای هلند باید انجام دهید، دریافت وقت برای خدمات لگال (Legalization) یا وقت تأیید مدارک از سفارت این کشور است. در وقت تعیین شده، سفارت هلند فرآیند قانونی سازی مدارک را انجام داده و از صحت و درستی آن‌ها اطمینان حاصل می‌کند. 

سپس مهر تأیید سفارت برای تمام مدارک زده شده و مدارک برای صدور ویزا به متقاضیان تحویل داده می‌شود. وقت تأیید مدارک را باید قبل از مراجعه به سفارت برای اخذ ویزای هلند دریافت کنید؛ زیرا سفارت این کشور به مدارکی که به طور رسمی تأیید نشده باشند، ترتیب اثر نخواهد داد. در این مطلب درباره خدمات لگال (Legalization) سفارت هلند نکاتی که باید بدانید را ارائه کرده‌ایم.

وقت لگال سفارت هلند

مفهوم لگال (Legalization) مدارک چیست؟

لگال (Legalization) یا قانونی سازی مدارک به معنای تأیید صحت و اعتبار اسناد صادره توسط هلند محسوب می‌شود. مدارک تحصیلی، اسناد تجاری، مدارک شخصی (مانند شناسنامه و گواهی ازدواج) و سایر اسناد رسمی به همراه کپی آن‌ها باید توسط سفارت هلند تأیید شود، تا بتوانید ویزای این کشور را به موقع دریافت کنید.

بنابراین برای تأیید مدارک توسط سفارت این کشور اروپایی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، تا بتوانید به موقع  وقت مدارک سفارت هلند را دریافت کرده و اسنادتان را جهت تأیید به کنسولگری این کشور ارائه دهید. با توجه به اینکه برخی از مدارک نیاز به تأیید فوری دارند، حتماً باید وقت سفارت را برای به موقع دریافت کنید، تا تغییری در برنامه مهاجرت یا تحصیل شما در هلند ایجاد نشود.

نیاز به وقت لگال فوری دارید ؟تمامی اطلاعات لازم برای گرفتن وقت لگال فوری سفارت هلند در مقاله روبه رو ——>>>> وقت تایید مدارک سفارت هلند 
مراحل دریافت وقت سفارت هلند

مراحل دریافت وقت لگال سفارت هلند در تهران

مراحلی که برای دریافت وقت سفارت هلند در نظر گرفته شده به صورت زیر است.

ورود به وب‌سایت سفارت هلند

برای دریافت وقت تأیید مدارک یا وقت سفارت هلند باید به وب‌سایت رسمی سفارت این کشور مراجعه کنید. در این وب‌سایت، اطلاعات دقیق و بروزی در مورد انواع خدمات کنسولی، درخواست وقت ملاقات تأیید مدارک یا اخذ ویزای هلند ارائه شده است.

ایجاد حساب کاربری در سامانه وقت‌دهی

سپس می‌توانید یک حساب کاربری در سامانه وقت‌دهی آنلاین سفارت ایجاد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات شخصی‌تان و ساختن حساب کاربری، می‌توانید وقت مورد نظرتان را رزرو کنید.

انتخاب نوع خدمت

جهت رزرو وقت ملاقات لازم است که گزینه “Legalization” یا قانون سازی مدارک رو انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب نوع خدمات صحیح بسیار مهم است؛ زیرا هر نوع خدماتی، مدارک و مراحل متفاوتی را نیاز خواهد داشت.

انتخاب تاریخ و زمان ملاقات

پس از نوع خدمات دریافتی، تقویم برایتان نمایش داده می‌شود. در این تقویم، تاریخ‌های موجود برای تعیین وقت تأیید مدارک ارائه شده است. با توجه به زمان‌بندی مد نظرتان می‌توانید یکی از این تاریخ‌ها را برای ارائه مدارکتان انتخاب کنید. توجه به این نکته ضروری است که معمولاً تاریخ‌های که جهت رزرو وقت سفارت ارائه شده‌اند، در اسرع وقت توسط متقاضیان تکمیل می‌شوند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از متخصصین دریافت وقت مدارک سفارت هلند، مانند تیم ویزا 21 برای دریافت وقت سفارت این کشور اروپایی کمک بگیرید.

دریافت تأییدیه وقت ملاقات

بعد از دریافت وقت سفارت، یک تأییدیه برای شما ارسال خواهد شد. این تأییدیه شامل جزئیات وقت ملاقات از جمله تاریخ، زمان و مکان سفارت خواهد بود. توصیه می‌کنیم این تأییدیه را به‌صورت چاپ‌شده در روز ملاقات همراهتان داشته باشید.

نکات مهم وقت لگالایز هلند

نکات مهم فرآیند قانونی سازی مدارک توسط سفارت هلند

برای اینکه فرایند قانونی سازی مدارکتان به‌طور کامل انجام شده و چالشی در این مرحله نداشته باشید، لازم است موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

قبل از مراجعه به سفارت، باید تمام مدارک مورد نیاز را به صورت کامل  و بدون نقص آماده کنید. مدارکی که برای انواع ویزای هلند لازم هستند شامل اصل اسناد، کپی معتبر و ترجمه رسمی آن‌ها خواهد بود. بعد از آماده‌سازی مدارک، آن‌ها را در پاکت‌ قرار دهید. سپس مدارک دسته بندی شده را به سفارت ارائه کنید.

پیروی از دستورالعمل‌های سفارت

هر سفارتی دستورالعمل‌ها و مقررات خاص خودش را برای قانونی سازی مدارک دارد؛ بنابراین قبل از ارائه مدارک جهت لگال به سفارت هلند باید دستورالعمل‌های تعیین شده را از طریق وب‌سایت سفارت را مطالعه کنید. به عنوان مثال، برخی از مدارک نیاز به مواردی مانند تأیید وزارت امور خارجه یا دادگستری دارند. این موضوع در سایت سفارت درج شده است.

حضور به موقع در سفارت

بعد از آماده کردن مدارک و چک کردن صحت آن‌ها، لازم است که به موقع در سفارت حاضر شوید؛ زیرا تاخیر در رسیدن به سفارت می‌تواند منجر به لغو وقت لگال شود. در این شرایط، نیاز به تعیین مجدد وقت تأیید مدارک خواهید داشت. در نتیجه، توصیه می‌شود حداقل 15 تا 30 دقیقه قبل از وقت ملاقات در محل سفارت حضور داشته باشید، تا دچار چالشی برای ارائه مدارکتان جهت تأیید نشوید.

پرداخت هزینه‌های تأیید مدارک

تأیید مدارک توسط سفارت، هزینه دارد. این هزینه‌ها با توجه به نوع مدارک و تعداد آن‌ها متغیر خواهد بود به طور معمول سفارت هزینه را به صورت نقدی و به یورو دریافت می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به سفارت هلند مبالغ تعیین شده را تهیه کرده و آمادگی پرداخت‌های لازم را داشته باشید.

دریافت وقت لگال سفارت هلند در تهران با ویزا 21

دریافت وقت سفارت هلند معمولاً با چالش‌هایی مانند مشکلات فنی سامانه و نبود وقفه آزاد همراه است. اغلب متقاضیان ممکن است بارها و بارها سایت سفارت هلند مراجعه کنند، اما نتوانند وقت سفارت را برای تایید مدارکشان بگیرند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از متخصصان این حوزه که تجربه بالایی در زمینه اخذ وقت سفارت هلند در تهران دارند، جهت تأیید مدارکتان کمک بگیرید. 

تیم متخصص ویزا 21 در تمام مراحل دریافت وقت سفارت و آماده‌سازی مدارک همراهتان خواهد بود. با کمک این تیم حرفه‌ای می‌توانید در تمام بازه‌های زمانی نسبت به رزرو وقت سفارت و گرفتن وقت تأیید مدارک سفارت هلند اقدام کرده و ویزای هلند را به آسانی دریافت کنید.

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

چرا این مقاله برای شما مفید بود ؟

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما