خرید وقت سفارت اتریش

خرید وقت سفارت اتریش

خرید وقت سفارت اتریش مناسب افرادی است که به دنبال بازدید یا مهاجرت به کشور اتریش هستند. اتریش یکی از 27 کشور عضو شینگن است، از همین بابت برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن داشته باشید. برای دریافت ویزای شینگن از طریق سفارت اتریش می‌بایست ابتدا وقت سفارت رزرو کنید. شایان ذکر است در حال حاضر خدمات کنسولگری سفارت اتریش توسط کارگزاری وی اف اس گلوبال (vfs global) انجام می‌شود. متقاضیان ویزای شینگن می‌توانند با رزرو قرار ملاقات سفارت اتریش به دفتر کارگزاری مراجعه نموده و درخواست خود جهت صدور ویزای اتریش را ثبت نمایند.

چنانچه سوالی درباره وقت سفارت اتریش داشته باشید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ویزا 21 تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما همواره آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان هستند.

خرید وقت سفارت اتریش به چه معناست؟

خرید وقت سفارت اتریش به معنای رزرو قرار ملاقات با کارگزاری اتریش در تهران است. امکان مراجعه حضوری بدون نوبت قبلی به دفتر vfs global وجود ندارد؛ بنابراین متقاضیان ویزای اتریش می‌بایست برای ثبت درخواست ویزای شینگن از طریق سفارت اتریش ابتدا وقت بگیرند. در زمان ملاقات حضوری در وی اف اس گلوبال، می‌توانید ضمن ارائه مدارک جهت صدور ویزای اتریش، پروسه انگشت نگاری و اخذ تصویر بیومتریک را سپری کنید. به این ترتیب درخواست شما از طریق کارگزاری به سفارت ارجاع داده می‌شود. پس از انجام این پروسه، سفارت با بررسی مدارک و شرایط کلی شما، نسبت به صدور یا عدم صدور ویزا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انواع ویزای کشور اتریش

متقاضیان ویزای اتریش با اهداف مختلف عازم سفر به این کشور اروپایی می‌شوند. از همین بابت کشور اتریش ویزاهای مختلفی را متناسب با هدف متقاضی از سفر به اتریش در نظر گرفته است. در زمان خرید وقت سفارت اتریش می‌بایست به نوع ویزای درخواستی توجه بنمایید. در حال حاضر ویزاهای صادر شده توسط کشور اتریش در لیست زیر دسته بندی شده‌اند:

  • ویزای شینگن نوع A: سفارت اتریش ویزای نوع A را برای افرادی صادر می‌کند که به دنبال سفر به کشورهای خارج از شینگن هستند، اما پرواز آنها باید در اتریش توقف نماید.
  • ویزای شینگن نوع B: سفارت اتریش ویزای نوع B را برای متقاضیانی صادر می‌کند که قصد سفر زمینی به کشورهای غیر شینگن از طریق منطقه شینگن را داشته باشند.
  • ویزای شینگن نوع C: سفارت اتریش ویزای شینگن نوع C را برای اشخاصی صادر می‌کند که مایل به سفر توریستی به کشور اتریش هستند.
  • ویزای شینگن نوع D: سفارت اتریش ویزای شینگن نوع D را برای متقاضیانی صادر می‌کند که با هدف کار، تحصیل یا سرمایه گذاری به اتریش سفر می‌کنند.

بنابراین قبل از اخذ وقت سفارت اتریش می‌بایست هدف خود را از سفر به اتریش مشخص کنید، سپس با توجه به هدفتان اقدام به رزرو قرار ملاقات جهت درخواست ویزای نوع A، B، C یا D نمایید.

آیا من نیاز به گرفتن وقت از سفارت اتریش دارم؟

اگر در ثبت سفارش خرید وقت سفارت اتریش تردید دارید، باید به قوانین شینگن رجوع کنید. قوانین شینگن به شما نشان می‌دهد آیا باید ویزای شینگن خود را از طریق سفارت اتریش پیگیری کنید یا نه! چنانچه قوانین شما را ملزم به ثبت درخواست ویزای شینگن از سفارت اتریش می‌کند ، باید به دنبال تعیین قرار ملاقات از سفارت اتریش باشید. افراد با شرایط زیر باید ویزای خود را از سفارت اتریش دریافت کنند:

  • متقاضیانی که در سفر به شینگن تنها به اتریش وارد می‌شوند.
  • متقاضیانی که در سفر به شینگن بیشترین مدت اقامت‌شان در اتریش سپری خواهد شد.
  • چنانچه برنامه سفر متقاضی به شینگن مشخص نیست، در سفر به شینگن باید اتریش اولین مقصد وی باشد.

چنانچه یکی از حالات بالا در سفر شما به اتریش صدق می‌کند، شما نیاز به خرید وقت مصاحبه اتریش خواهید داشت.

کارگزاری VFS Global؛ صادرکننده قرار ملاقات سفارت اتریش

مشابه اکثر سفارت‌های حوزه شینگن، سفارت اتریش نیز پروسه تعیین وقت ملاقات را به کارگزاری واگذار کرده است. در حال حاضر تمامی امور کنسولگری سفارت اتریش تحت نظر کارگزاری وی اف اس گلوبال انجام می‌شود. بنابراین شما در تمام مراحل ثبت درخواست ویزا، از خرید وقت سفارت اتریش گرفته تا ثبت درخواست، به صورت کامل با شرکت VFS در ارتباط خواهید بود. ضمنا شما در زمان تعیین شده جهت وقت سفارت می‌بایست به دفتر وی اف اس مراجعه نمایید نه سفارت اتریش! آدرس کارگزاری VFS عبارت است از:

  • خیابان موسوی (گلستان پنجم) – میدان هروی – ساختمان هروی سنتر – طبقه 4

مدت زمان وقت سفارت اتریش

در کمترین حالت، زمان خرید وقت سفارت اتریش دست کم برای 20 روز بعد صادر می‌شود. البته این زمان به شلوغی درخواست‌ها نیز بستگی دارد. گاها مدت زمان رزرو وقت ملاقات سفارت اتریش کمتر یا بیشتر هم می‌شود. البته یک نکته کلیدی هم در این زمینه وجود دارد. پاسخ ویزا حدود دو هفته (14 روز) از زمان وقت سفارت طول می‌کشد. به این ترتیب در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن شما می‌توانید ظرف 35 روز ویزای شینگن خود را از طریق سفارت اتریش دریافت کنید. به این مدت حتما دقت کنید، چرا که هرگونه اشتباه در تعیین زمان وقت سفارت می‌تواند سفر شما را با مشکل مواجه سازد.

مدارک مورد نیاز در زمان وقت سفارت اتریش

پس از خرید وقت سفارت اتریش می‌بایست تا روز مقرر شده مدارک خود را جهت ارائه به کارگزاری جمع آوری کنید. مدارک مورد نیاز برای ارائه در زمان ملاقات با VFS عبارتند از:

  • برگ تعیین وقت سفارت
  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • اصل و ترجمه آلمانی مدارک هویتی نظیر شناسنامه
  • اصل و ترجمه آلمانی مدارک تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل
  • دعوتنامه (متقاضیان ویزای دیدار با خانواده اتریش)
  • مدارک تحصیلی (متقاضیان ویزای تحصیلی اتریش)
  • مدارک کاری (متقاضیان ویزای کاری اتریش)

نحوه خرید وقت سفارت اتریش از ویزا 21

اخذ وقت سفارت اتریش از خدمات تیم حرفه‌ای ویزا 21 است. متقاضیان ویزای شینگن از طریق سفارت اتریش می‌توانند بدون دردسر گرفتن وقت سفارت خود را به ما بسپارند. جهت سفارش وقت سفارت می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ویزا 21 تماس بگیرید. سپس با ارسال عکس پاسپورت خود و مشخص کردن نوع و مدت سفرتان به اتریش نوع ویزای درخواستی را مشخص کنید. در این صورت کارشناسان حرفه‌ای ما اقدام به تعیین قرار ملاقات شما متناسب با نوع ویزای درخواستی خواهند کرد. با ویزا 21 خیال شما از گرفتن وقت سفارت آسوده است، چرا که یک تیم حرفه‌ای و باتجربه قرار ملاقات شما را تعیین خواهد کرد.

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

چرا این مقاله برای شما مفید بود ؟

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما