سایت سفارت فرانسه برای گرفتن ویزا

سایت سفارت فرانسه برای گرفتن ویزا

از زمانی که اینترنت پا به عرصه وجود گذاشته، تا به امروز شرکت‌ها و دولت‌ها نوع خدمت‌دهی خودشان را تغییر داده‌اند. یکی از خدماتی که برای استفاده متقاضیان اخذ ویزای فرانسه توسط دولت این کشور ارائه شده، تأسیس سایت سفارت فرانسه بوده است. این وب‌سایت جهت سهولت در اخذ ویزای فرانسه و سفرهای تحصیلی، کاری و… به این کشور ایجاد شده.

مراحل تعیین وقت سفارت فرانسه

برای گرفتن وقت سفارت فرانسه لازم است که به سایت https://france-visas.gouv.fr مراجعه کنید. در این وب‌سایت مراحل اخذ ویزای فرانسه و مدارکی که لازم است برای صدور انواع ویزای این کشور باید به سفارت این کشور تحویل دهید ارائه شده است.

مهم‌ترین قسمت‌های سایت سفارت فرانسه

با توجه به اینکه سایت سفارت فرانسه قسمت‌های مختلفی دارد و داده‌های کلی را درباره ویزاهای فرانسه و مدارک و… آن‌ها ارائه می‌کند، ممکن است کاربران موقع حضور در این وب‌سایت دچار سردرگمی شوند. به همین دلیل، در ادامه برخی از مهم‌ترین بخش‌های سایت سفارت کشور فرانسه جهت اخذ ویزای این کشور را برای شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

ایجاد حساب کاربری در سایت سفارت فرانسه

برای اینکه بتوانید وقت سفارت را دریافت کرده و از شرایط صدور ویزای فرانسه برای خودتان یا خانواده‌تان باخبر شوید، لازم است که در قدم اول از طریق بخش Do you need a visa? یک حساب کاربری (My account) در وب‌سایت سفارت ایجاد کنید.

تکمیل فرم درخواست ویزا

پس از عضویت در سایت سفارت فرانسه لازم است که از طریق بخش Start your visa application نسبت به تکمیل فرم ویزا اقدام کنید.

پیگیری ویزا از vfs

پس از اینکه وقت سفارت فرانسه را گرفتید و مدارکتان را برای بررسی ارائه کرید، از طریق قسمت Track your application در سایت می‌توانید روند تکمیل درخواستتان را مشاهده کنید. اگر ویزا برایتان صادر شده باشد یا ریجکت شده باشد، از این قسمت می‌توانید درباره این موضوع اطلاعات کسب کنید.

قسمت Visa Wizard

پس از اینکه گزینه Do you need a visa را انتخاب کردید، وارد بخشی تحت عنوان در وب‌سایت سفارت فرانسه می‌شوید. در این بخش لیستی از مدارک و هزینه‌های ویزا برایتان نمایش داده می‌شود. باید این لیست را پرینت گرفته و همراه مدارکتان به سفارت تحویل دهید.

به یک راهنما جهت اخذ ویزای فرانسه و وقت سفارت فرانسه نیاز دارید ؟

مقاله روبه رو را مطالعه نمایید ——>>>>>>> وقت سفارت فرانسه

دریافت وقت سفارت کشور فرانسه

در قسمت Make an appointment می‌توانید نسبت به رزرو وقت سفارت فرانسه در تهران اقدام کنید. پس از کلیک روی این دکمه می‌توانید لیست قاره‌ها و کشورهای مختلف را مشاهده کنید. در این بخش باید ابتدا North Africa / Middle East و سپس کشور ایران را انتخاب کنید.

سپس می‌توانید اطلاعات سفارت فرانسه در تهران (VFS Global Centre in Tehran) را مشاهده کنید. در نهایت با کلیک روی کلمه Book an appointment نسبت به اخذ ویزای فرانسه اقدام کنید.

در این قسمت داده‌هایی مانند Particular situations یا شرایط خاص، هزینه‌های ویزا یا Fees و پشتیبانی یا Help نیز در دسترس است.

آدرس VFS یا سفارت فرانسه در تهران

تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۴-۶۶

مرکز تماس سفارت فرانسه در ایران

(+98) 219 131 42 05 / (+98) 219 100 80 46

ایمیل سفارت فرانسه در ایران

info.franceiran@vfshelpline.com

سایت سفارت کشور فرانسه در ایران

https://ir.ambafrance.org/

روزهای پذیرش درخواست‌های ویزا توسط سفارت فرانسه در ایران

  • دوشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • سه شنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • چهارشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • پنجشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • جمعه تعطیل
  • شنبه تعطیل
  • یکشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر

روزهای دریافت پاسپورت و مدارک

  • دوشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • سه شنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • چهارشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • پنجشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر
  • جمعه تعطیل
  • شنبه تعطیل
  • یکشنبه 8:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر

مراحل اخذ ویزای فرانسه

پس از اینکه روی دکمه دریافت وقت سفارت فرانسه کلیک کردید، وارد بخش Apply for a visa می‌شوید. در این بخش راهنمای گام به گام تعیین نوع ویزا را مشخص کنید، ثبت درخواست ویزا، دریافت وقت سفارت، پرداخت هزینه‌های ویزا، مراجعه به سفارت جهت اخذ ویزا، پیگیری درخواست ویزا و نحوه تکمیل فرم ویزا ارائه شده است. پس از مطالعه این بخش‌ها می‌توانید دکمه Apply now را جهت اقدام برای اخذ ویزا بزنید.

ویزای توریستی فرانسه

فرانسه با وجود دیدنی‌هایی مانند موزه لوور و برج ایفل، همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. کسانی که عازم فرانسه می‌شوند، این امکان را خواهند داشت که به 26 کشور دیگر عضو پیمان شینگن نیز سفر کنند. در نتیجه توریست‌ها با اخذ ویزای توریستی کشور فرانسه می‌توانند به بیشتر کشورهای اروپایی مانند اتریش، آلمان، سوئد و غیره سفر کرده و از آن‌ها دیدن کنند.

 تنها نکته مهمی که برای این افراد وجود دارد این است، ویزای توریستی تنها برای 90 روز اعتبار دارد. در نتیجه متقاضیانی که با ویزای توریستی وارد خاک فرانسه می‌شوند، باید پس از پایان اعتبار ویزا این منطقه را ترک کنند. در صورتی که متقاضی قصد اقامت طولانی‌مدت در کشور فرانسه را داشته باشد می‌تواند از ویزاهای فرانسه مانند ویزای تحصیلی ویزای، کاری و… استفاده کند.

تیم ویزا 21 با وجود سابقه طولانی در زمینه اخذ ویزا، به متقاضیان ویزای فرانسه جهت دریافت وقت و ویزای این کشور مشاوره میدهد. برای گرفتن وقت سفارت فرانسه، آماده کردن مدارک ویزا و دریافت ویزا، با تیم حرفه‌ای ویزا 21 در ارتباط باشید.

سخن پایانی

سفارت فرانسه در تهران برای افغان‌ها و افرادی که دارای پاسپورت معتبر هستند و بالای 18 سال سن دارند ویزای فرانسه را صادر می‌کند. ویزای کشور فرانسه با توجه به شرایط متقاضیان به صورت ویزای تحصیلی، ویزای توریستی و … صادر می‌شود.

پس از اینکه وقت سفارت را از طریق سایت سفارت کشور فرانسه دریافت کردید، لازم است که مدارکتان را به کنسولگری فرانسه تحویل داده و مراحل انگشت‌نگاری و پرداخت هزینه ویزا را طی کنید. سپس می‌توانید آماده صدور ویزا و شروع سفرتان به این کشور باشید.

در صورت نیاز به اخذ وقت سفارت فرانسه فوری یا دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاورین تهران ویزا در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

1) مدت زمان صدور ویزای فرانسه چقدر است؟

بررسی مدارک متقاضی برای صدور ویزای توریستی فرانسه حدودتقریباٌ دو هفته طول می‌کشد. این مدت زمان با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت خواهد بود.

2) دریافت کدام ویزای فرانسه ساده‌تر است؟

در صورتی که سابقه سفر داشته باشید می‌توانید برای دریافت ویزای توریستی فرانسه که ساده‌ترین ویزای این کشور است اقدام کنید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

چرا این مقاله برای شما مفید بود ؟

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما