مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران

از جمله نکاتی که متقاضیان ویزای هلند باید به آن توجه کنند، مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران است. شما در زمان مراجعه به سفارت باید درخواست خود را نزد افسر مربوطه ثبت کنید. با این حال ثبت درخواست شما منوط به ارائه کامل مدارک است. در واقع در زمان ملاقات لیستی از مدارک از متقاضی خواسته می‌شود. در صورت نقص یا کاستی در مدارک ارائه شده، بدون شک ویزای درخواستی برای فرد صادر نمی‌شود. بنابراین پیش از مراجعه به سفارت هلند بهتر است اسناد و مدارک مورد نیاز را با دقت کامل جمع آوری کنید تا در زمان مراجعه مشکلی برایتان ایجاد نشود. در این مقاله به بررسی چک لیست مدارک سفارت هلند می‌پردازیم تا با اطلاعاتی کامل برای دریافت ویزا اقدام کنید.

مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران چیست؟

انواع ویزای کشور هلند

همانطور که می‌دانید افراد با اهداف مختلفی به کشور هلند سفر می‌کنند. ممکن است فردی جهت کار برای سفر به آمستردام اقدام کند اما فرد دیگر تنها قصد تفریح در این کشور را داشته باشد. بنابراین اهداف هر فرد از ورود به هلند کاملا متفاوت است. سفارت هلند مانند سفارت سایر کشورها ویزاهای مختلفی برای متقاضیان خود در نظر گرفته است. بدین ترتیب در زمان ثبت درخواست ویزا باید و باید به این نکته توجه کرد. در ادامه با انواع ویزاهایی که هلند صادر می‌کند، آشنا می‌شویم:

  • ویزای کوتاه مدت
  • ویزای توریستی
  • ویزای کسب و کار
  • ویزای دیدار با خانواده و دوستان
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای نمایشگاه تجاری
  • ویزای ماموریت ویژه
  • ویزای مسابقات ورزشی
  • ویزای ورود
  • ویزای بعد از رد درخواست
  • ویزای خانواده اتباع اتحادیه اروپا
  • ویزای کارائیب
  • ویزای بلند مدت
  • ویزای کوتاه مدت کارائیب
  • ویزای بلند مدت کاریبین

با توجه به تعدد ویزا اولین نکته در درخواست ویزا انتخاب نوع آن می‌باشد. اما پس تعیین ویزای درخواستی و تعیین وقت سفارت، متقاضی باید مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران را آماده کند. کوچکترین نقص در مدارک مورد نیاز می‌تواند با ریجکت سفارت جریمه شود. بنابراین در این مرحله باید نهایت دقت را انجام داد و مدارک را به درستی جمع آوری نمود. دقت کنید ارائه مدارک به صورت کامل شانس شما را برای صدور ویزا افزایش می‌دهد.

انواع ویزای کشور هلند

مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران چیست؟

همانطور که گفته شد برای صدور ویزا باید مدارک خاصی را به سفارت ارائه دهید. این در حالی است که نوع ویزای درخواستی می‌تواند در مدارک مورد نیاز دخیل باشد. به عبارتی ساده‌تر اسناد و مدارک مورد نیاز شما به نوع ویزای درخواستی شما مرتبط می‌باشد. اجازه دهید با ذکر یک مثال این موضوع را بهتر بیان کنیم. فرض کنید فردی با هدف تحصیل برای ویزای هلند اقدام می‌کند. این فرد باید آخرین مدارک تحصیلی خود را با ترجمه رسمی به سفارت ارائه دهد. اما ارائه چنین مدارکی برای متقاضیان ویزای توریستی ضروری نیست. پس باید بدانید مدارک هر نوع ویزا با ویزای دیگر متفاوت است.

با این تفاسیر برخی از مدارک در تمام ویزاها ثابت می‌باشد. در چک لیست مدارک سفارت هلند تمام مدارکی که برای متقاضیان الزامی است، ارائه شده است. یکبار دیگر متذکر می‌شویم، متقاضی می‌بایست سایر مدارک را متناسب با نوع ویزا آماده کند.

چک لیست مدارک سفارت هلند

مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است، اما موارد زیر جزو اسناد و مدارکی است که تمام متقاضیان باید آن را به سفارت ارائه دهند:

  • رسید رزرو وقت سفارت هلند
  • پاسپورت با دست کم 6 ماه اعتبار
  • فرم درخواست صدور ویزا
  • 2 قطعه عکس
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و …
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط پرواز
  • رزرو هتل

چک لیست مدارک سفارت هلند

در بالا لیستی از مدارک مورد نیاز سفارت هلند از متقاضیان مشاهده می‌شود. برای مثال چه متقاضی ویزای تحصیلی باشید، چه به دنبال ویزای تجاری باشید، داشتن تمکن مالی مناسب یک شرط اصلی برای ورود به خاک هلند محسوب می‌شود. بنابراین ارائه مدارک تمکن مالی الزامی است. این در حالی است که مدارکی نظیر دعوتنامه، سابقه کار و … تنها برای برخی از داوطلبان ضروری محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ وقت سفارت هلند مقاله روبه رو را مطالعه نمایید—>>> وقت سفارت هلند

اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در مقاله روبه رو گردآوری کرده ایم —->>>> اخذ ویزای شینگن 

شرایط لازم برای پذیرش مدارک توسط سفارت هلند

نکته مهم درباره مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران این است که تمام مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. بدیهی است سفارت هلند به هیچ عنوان مدارک متقاضیان را به زبان فارسی قبول نخواهد کرد. اما نیازی به ترجمه به زبان Dutch نیست، چرا که ترجمه به زبان انگلیسی کفایت می‌کند. همچنین بسیاری از سفارت‌ها مدارک را تنها با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه پذیرش می‌نمایند. سفارت هلند از این قاعده مستثنی بوده و مدارک متقاضی را تنها با مهر دفاتر ترجمه می‌پذیرد.

مدارک لازم برای ویزای هلند با دعوت نامه کاری

در صورتی که تاجر هستید یا اینکه از سمت فردی یا شرکتی از کشور هلند برای دریافت ویزا دعوتنامه دارید، لازم است که این دعوتنامه را به همراه سایر مدارک تعیین شده تحویل سفارت هلند دهید، تا ویزای این کشور اروپایی را دریافت کنید. لیست مدارکی که برای حضور در جلسات و… باید به سفارت هلند تحویل دهید عبارتند از:

  • کپی دعوت‌نامه رسمی و ممهور شرکت
  • ارائه توضیحات کامل در مورد هدف از سفر ( شرکت در جلسات، رویدادها، مذاکرات و جزییات برنامه‌های سفر)
  • مدت زمان و محل دقیق اقامت
  • ارائه اطلاعات کامل شرکت دعوت‌ کننده
  • ارائه تاییدیه حساب بانکی

مدارک لازم برای ویزای هلند با دعوت نامه خویشاوندی

در صورتی که یکی از خویشاوندان یا اعضای خانواده‌تان دعوتنامه‌ای را برای سفر به هلند برایتان ارسال کرده، لازم است که توانایی اثبات پشتیبانی مالی متقاضی یا میزبان اثبات شود. یعنی فرد باید این موضوع را شفاف کند که فردی که اسپانسر شده قصد دارد هزینه های او را بپردازد، یا اینکه متقاضی خودش هزینه های سفرش را میدهد. 

برای پشتیبانی مالی از مسافر هلند باید میزبان کپی فیش حقوقی سه‌ماهه اخیر و اسکن کارت اقامتش را به همراه فرم اسپانسری تکمیل کرده و تحویل شهرداری دهد. اما در صورتی که فرد خودش اسپانسر سفرش به هلند شده باشد و تمکن مالی اش را ثابت کرده باش، نیازی به انجام این کار نخواهد بود.

چگونه از لیست دقیق مدارک مورد نیاز سفارت هلند مطلع شوم؟

در چک لیست مدارک سفارت هلند شما را با تمام چیزهایی که در روز ملاقات باید به همراه داشته باشید، آشنا کردیم. موضوعی که قطعا شما را نگران می‌کند، این است که برخی مدارک باید با توجه به نوع ویزا ارائه شوند. بنابراین علاوه‌بر مدارک فوق شما می‌بایست موارد مختلفی متناسب با درخواست خود ترجمه و در روز ملاقات به سفارت ارائه دهید. چگونه باید از این مدارک مطلع شویم؟

همانطور که می‌دانید سفارت هلند بخش خدمات خود را به کارگزاری VFS سپرده است. بنابراین برای تعیین وقت و سایر خدمات باید از وی اف اس کمک بگیرید. برای اطلاع دقیق از مدارک مورد نیاز ابتدا وارد سایت رسمی این موسسه واسطه شوید. از منوی بالای سایت گزینه “برای ویزا اقدام کنید” را انتخاب کرده و از بخش “نوع ویزا را مشخص کنید” روی لینک دسته ویزا کلیک نمایید. در این صفحه می‌توان نوع ویزای درخواستی را انتخاب کرد و مدارک مورد نیاز آن را مشاهده نمود.

لیست کامل مدارک لازم برای ویزا vfs

زمان تحویل مدارک به سفارت هلند

مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران باید به افسر مربوطه ارائه شود. اما شما نمی‌توانید بدون وقت وارد سفارت شده و مدارک را تحویل دهید. بنابراین قبل از هر کاری باید نسبت به اخذ وقت سفارت اقدام نمایید. تعیین وقت از سفارت هلند چندین ماه زمان می‌برد، بنابراین دقت به زمان بندی صحیح در سفر بسیار حائز اهمیت است. البته همانطور که گفته شد سفارت این کشور اروپایی پروسه رزرو وقت را به طور کامل به شرکت VFS واگذار کرده است. بنابراین برای تعیین وقت می‌توانید از سایت این کارگزاری استفاده کنید.

لازم به ذکر است دریافت نوبت آنلاین از سایت وی اف اس سخت و بعضا غیرممکن است. بسیاری از متقاضیان در طول ثبت درخواست وقت به صورت آنلاین دچار مشکل می‌شوند. از سوی هرگونه اشتباه در وارد کردن اطلاعات می‌تواند هزینه شما را به هدر دهد. بنابراین پیشنهاد می‌شود روند دریافت وقت را به یک موسسه باتجربه و خبره بسپارید.

وقت سفارت هلند را به ویزا 21 بسپارید

آماده کردن مدارک یکی از مهمترین مراحلی است که برای دریافت ویزا باید طی کنید، اما این مدارک باید به سفارت یا کارگزاری مربوط به آن ارائه شود. با توجه به عدم امکان مراجعه به سفارت بدون نوبت باید قبل از مراجعه وقت سفارت هلند داشته باشید. گرفتن این وقت می‌تواند متقاضیان را با مشکلات زیادی مواجه کند. اگر می‌خواهید بدون مشکل و در سریع‌ترین زمان وقت سفارت خود را دریافت کنید، کافی است از ویزا 21 کمک بگیرید. تیم ما با چندین سال سابقه در امر ویزا توانسته با تمام روش‌ها و قوانین رزرو وقت سفارت آشنا شود. بنابراین وقت شما در کوتاهترین زمان رزرو می‌شود تا شما با خیالی راحت به سایر امور خود رسیدگی کنید. پس از تعیین وقت رسید برای شما ارسال خواهد شد تا در روز ملاقات با آن به سفارت (یا نمایندگی آن VFS) مراجعه کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «مدارک لازم برای سفارت هلند در تهران»

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما