مدت زمان اخذ ویزای شینگن

مدت زمان اخذ ویزای شینگن

زمان اخذ ویزای شینگن به عوامل متعددی بستگی دارد. اطلاع از مدت زمان اخذ ویزای شینگن منجر به زمانبندی دقیق متقاضی برای درخواست ویزا می شود و از عواملی مانند از دست دادن زمان حرکت سفر و عدم نیاز به تعویض بلیط و برنامه سفر جلوگیری می کند.

بطور کلی زمان اخذ ویزای شینگن به زمان حرکت متقاضی، زمان درخواست ویزای شینگن، تعداد درخواست های ویزای ارسال شده به سفارت و سرعت اجرای فرآیند توسط سفارتخانه و یا کارگزاری دارد

. در برخی اوقات از سال بدلیل حجم بالای درخواستها، تعیین وقت سفارت و زمان بررسی مدارک افزایش یافته، در نتیجه مدت زمان اخذ ویزای شینگن طولانی می شود.

صدور ویزای شینگن در سفارتخانه های پر تردد مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا، و ایتالیا بیشتر از سایر کشورهای کم درخواست مانند لتونی، استونی و یا لیتوانی است. اگر چه برخی متقاضیان برای افزایش احتمال صدور ویزای شینگن خود به این سفارتخانه ها مراجعه می نمایند. بدین ترتیب مدت زمان اخذ ویزای شینگن از کشوری به کشور دیگر متفاوت و بسته به شرایط زمانی درخواست دارد.

از زمان رفتن به سفارت بین برای ویزاهای توریستی بین دو تا سه هفته و برای ویزا های دانشجویی بین یک تا سه ماه زمان برای بررسی مدارک نیاز است .

برای اطلاع در مورد شرایط اخذ ویزای شینگن پیشنهاد میکنیم مقاله رو به رو را که با رنگ صورتی مشخص شده مطالعه نمایید —->> راهنمای  اخذ ویزای شینگن

مدت زمان اخذ ویزای شینگن

مدت زمان اخذ ویزای شینگن چقدر است

بطور معمول از زمانی که متقاضی مدارک خود را تحویل کارگزاری یا سفارت خانه داده و مراحل انگشت نگاری و اسکن را انجام دهد تا زمان بررسی و صدور ویزا حدود ۲ تا ۴ هفته زمان می برد. این زمان به موارد مختلفی نیز بستگی دارد. معمولا سفارتخانه ها برای متقاضیانی که مدارک آنها کامل بوده و زمان کمی تا سفر آنها باقی مانده است اولویت در نظر می گیرد. از اینرو دیده شده است که در برخی مواقع مدت زمان اخذ ویزای شینگن یک هفته بوده است. نکته مهم دیگر در اخذ ویزای شینگن وقت سفارت است. با توجه به اینکه درخواست صدور ویزای کلیه کشورهای شینگن بطور آنلاین و از طریق وب سایت صورت می گیرد، تعیین وقت سفارت ممکن است از ۱ روز تا چند ماه بطول انجامد. متقاضیان اخذ ویزای شینگن از ۱۵ روز مانده به زمان حرکت می توانند برای اخذ ویزا و تحویل مدارک اقدام نمایند. حداکثر مدت زمان درخواست صدور ویزا ۳ ماه است. با توجه به این موارد متقاضیان باید زمان بندی و برنامه ریزی لازم برای اقدام در زمان مناسب را بعمل آورند. مدت زمان اقامت در منطقه شینگن بر حسب نوع ویزا متفاوت است. ویزای توریستی شینگن حداکثر ۹۰ روزه بوده و دارای ۶ ماه اعتبار است. البته برای افرادی که برای اولین بار اقدام به ورود به منطقه شینگن بصورت توریستی می نمایند مهلت زمانی اقامت ۱۵ روزه صادر می شود. مدت زمان اخذ ویزای شینگن برای تمام انواع ویزا تقریبا یکسان است.

مدت زمان اخذ ویزای شینگن

 

مدت اعتبار و روزهای اقامت ویزای شینگن

نکته مهم دیگری که در خصوص مدت زمان اخذ ویزای شینگن باید مورد توجه قرار داد این است که متقاضیان زمان بندی لازم را در ارسال درخواست خود به سفارت در نظر بگیرند. در برخی مواقع بدلیل تاخیر در ارسال درخواست متقاضیان ناچار به تغییر برنامه حرکت و سفر خود می شوند که هزینه و وقت زیادی را از افراد خواهد گرفت. بر روی ویزای صادر شده دو تاریخ مشاهده می شود. یکی مدت اعتبار ویزا و دیگری مدت زمان اقامت در منطقه شینگن است که مفهوم این دو با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال برای افرادی که برای اولین بار درخواست صدور ویزای شینگن توریستی می نمایند، ویزای ۱۵ روزه با اعتبار یک ماهه صادر می شود. به عبارتی متقاضی در مدت زمان یک ماهه اعتبار ویزا مجور حضور در منطقه شینگن به مدت ۱۵ روز را دارد. مدت زمان اخذ ویزای شینگن برای کشورهای راحت و کم تقاضای محدوده شینگن کمتر بوده لذا می توان از طریق این کشورها درخواست اخذ ویزای شینگن نمود. برای متقاضیان ویزای شینگن توریستی که سابقه سفر به محدوده شینگن دارند، معمولا ویزای ۹۰ روزه با مدت اعتبار ۶ ماهه صادر می شود. هزینه اخذ ویزای شینگن برای افراد بزرگسال بالای ۱۲ سال مبلغ ۶۰ یورو، کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو و زیر ۶ سال رایگان است. برای کاهش مدت زمان اخذ ویزای شینگن و تسریع در امور اخذ ویزای خود به ویزا ۲۱ مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ویزا بدون ضمانت بازگشت مقاله رو به رو را مطالعه نمایید —->>> اخذ ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت

مدت زمان اخذ ویزای شینگن برای بسیاری از متقاضیان به عنوان یک موضوع نگران کننده محسوب می‌شود. بسیاری از افراد با هدف تحصیل یا کار در یکی از کشورهای حوزه شینگن برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند. بنابراین در تاریخ مشخصی می‌بایست در کشور مقصد حاضر باشند. در این شرایط معمولا نگرانی افراد افزایش پیدا می‌کند. چرا که در صورت تاخیر در صدور ویزا آینده آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر شما نیز نگران هستید و می‌خواهید از تاریخ دقیق صدور ویزای شینگن مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله از سایت ویزا ۲۱ را از دست ندهید.

 

مدت زمان اخذ ویزای شینگن چقدر است؟

چرا مدت زمان اخذ ویزای شینگن مهم است؟

اجازه دهید این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید شما پذیرش یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی (مثلا دانشگاهی در ایتالیا) را دریافت کرده‌اید. در این صورت می‌بایست مطابق ددلاین دانشگاه برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. چرا که در زمان مشخص شده خاص باید برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی به کشور ایتالیا سفر کنید. هرگونه تاخیر در صدور ویزا می‌تواند شما را از تحصیل در دانشگاه مربوطه دور کند. البته بسیاری از مراکز آموزشی طبق قوانین می‌توانند پذیرش دانشجویان را به تعویق بیندازند. به هر حال این کار هم دردسرهای خود را دارد. شما باید یک نامه دیفر به موسسه ارسال کنید و منتظر جواب مسئول مربوطه باشید.

صد البته مدت زمان صدور ویزای شینگن تنها برای متقاضیان ویزای تحصیلی مهم نیست. بسیاری از افراد با هدف کار در یک شرکت یا موسسه به دنبال ورود به قاره سبز هستند. این افراد طبق برنامه باید در زمان خاصی به شرکت مربوطه خود را معرفی نمایند. بنابراین زمان اخذ ویزا برای آنها نیز ضروری می‌باشد. لازم به ذکر است مدت زمان دریافت ویزا حتی برای گردشگران هم نکته قابل توجه است. به هر حال این افراد برنامه خود را جوری تعیین کرده‌اند که در تاریخ مشخص شده به اروپا سفر کنند. از همین رو نگرانی تمام متقاضیان منطقی به نظر می‌رسد، چرا که اگر تاخیری در صدور ویزا انجام شود، می‌تواند آینده فرد را دچار تغییر کند.

  • با دانستن مدت زمانی که طول می‌کشد تا ویزا صادر گردد، می‌توان در بهترین زمان ممکن برای اخذ ویزای شینگن اقدام کرد.

 

اخذ ویزای شینگن

مدت زمان اخذ ویزای شینگن به چه عواملی بستگی دارد؟

حالا که متوجه شدید مدت زمان صدور ویزای شینگن چقدر مهم است، شاید بد نباشد به اصل مطلب بپردازیم. این که پس از درخواست چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر گردد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته ارائه درخواست به سفارت نیز مدت زمان زیادی را می‌طلبد. چه بسا پروسه وقت سفارت برخی از کشورها از پروسه صدور ویزا نیز بیشتر باشد. پس توجه به تمام جهات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که تنها در این صورت می‌توان بهترین زمان را برای دریافت ویزا انتخاب کرد. در ادامه تمام فاکتورهایی که در تعیین زمان دقیق گرفتن ویزا دخیل است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مدت زمان صدور ویزای شینگن به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان وقت سفارت

از زمان وقت سفارت به سادگی‌عبور نکنید! از نظر ویزا ۲۱ وقت سفارت تاثیر بسزایی در مدت زمان صدور ویزاهای شینگن دارد. جالب است بدانید برخی از سفارت‌ها نظیر آلمان قرار ملاقات متقاضیان را برای ماه‌ها بعد صادر می‌کنند. در حالی که برخی از سفارت‌ها نیز تنها چند روز تا چند هفته متقاضی را برای ثبت درخواست منتظر نگه می‌دارند. این مسئله نشان می‌دهد پروسه صدور ویزا از سفارتی نظیر آلمان طولانی‌تر خواهد بود. پس نکته‌ای که نباید آن را فراموش کنید، تعیین وقت سفارت است. پیشنهاد می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن وقت سفارت خود را رزرو کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات ویزا ۲۱ استفاده کنید.

تایم درخواست ویزای شینگن

زمانی که برای درخواست ویزا اقدام می‌کنید، به طور حتم بر مدت زمان اخذ ویزای شینگن تاثیرگذار است. چرا؟ در برخی از بازه‌های زمانی خیل عظیمی از متقاضیان به یاد گرفتن ویزا می‌افتند. برای مثال سفارت ایتالیا در حوالی ددلاین‌های تحصیلی جای سوزن انداختن نیست. در حالی که شاید در زمان‌های دیگر آنقدرها هم شلوغ نباشد. نزدیکی به شروع کلاس‌های آموزشی، اواخر سال و تعطیلی عید نوروز و روزهای منتهی به جشن‌های بزرگ می‌تواند پروسه ویزا گرفتن را عذاب آور کند. به این نکته نیز حتما توجه کنید.

تعداد درخواست‌های ارسال شده به سفارت

یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند بازه زمانی گرفتن ویزا را دستخوش تغییر کند، تعداد درخواست‌های ارسال شده به سفارت است. البته تعداد درخواست‌ها با زمان درخواست ویزا ارتباط تنگاتنگی دارد. همانطور که گفته شد، در برخی از زمان‌ها مراسم، تعطیلات یا رویدادی وجود دارد که باعث تعدد درخواست‌های ویزا می‌شود. اگر بدشانس باشید و در چنین مواقعی برای گرفتن ویزا اقدام کنید، احتمالا باید مدت زمان بیشتری برای اخذ ویزای شینگن صبر و شکیبایی به خرج دهید. اما اگر تعداد درخواست‌ها کمتر باشد، به احتمال زیاد روال کاری سریع‌تر انجام خواهد شد.

سرعت اجرای فرآیند سفارت

اگرچه شاید عجیب به نظر برسد، اما سرعت خدمت رسانی سفارت‌ها با یکدیگر متفاوت است. این موضوع مدت زمان اخذ ویزای شینگن را به خوبی تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه بسیاری از خدمات سفارت‌های اروپایی به کارگزاری سپرده شده است، اما هنوز هم تصمیم‌گیری نهایی درباره صدور ویزا توسط سفارت انجام می‌شود. برخی از سفارت‌ها بسیار آهسته به پرونده‌های متقاضیان رسیدگی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر روال کاری سریع‌تری دارند.

 

سفارت آلمان

چند راهکار برای صدور سریعتر ویزای شینگن

در این قسمت از مقاله قرار است شما را برای کاهش مدت زمان صدور ویزای شینگن راهنمایی کنیم. شاید تعجب آور باشد، اما با به‌کارگیری تجربه و دانش ویزا ۲۱ می‌توانید بهترین مسیر را برای صدور ویزای خود انتخاب کنید. در این صورت پروسه صدور ویزا تا حد زیادی سریعتر انجام خواهد شد. البته ناگفته نماند انجام راهکارهای گفته شده برای تمام متقاضیان مناسب نیست. شما باید با توجه به شرایط خود بهترین راهکار را برگزینید.

مدارک خود را با دقت فراوان جمع آوری نمایید

یکی از بهترین توصیه‌هایی که در زمان دریافت ویزا می‌توان به متقاضیان کرد، جمع آوری مدارک با دقت فراوان است. باور کنید این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید در این مرحله سوالات زیادی از خود بپرسید و در جستجوی پاسخ به آن‌ها باشید:

  • چه مدارکی نیاز به ترجمه دارد؟
  • آیا ترجمه کفایت می‌کند یا تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نیز احتیاج است؟
  • تمکن ملی چقدر باشد؟
  • آیا می‌توان از سند ملک برای تمکن مالی استفاده کرد؟

واضح است هرگونه کم و کاست در ارائه مدارک می‌تواند شما را دچار مشکل کند. در کمترین حالت ارائه مدارک به صورت ناقص زمان صدور ویزا را به تعویق خواهد انداخت. چرا که در این صورت سفارت شما را ملزم به ارسال مدارک مورد نیاز خواهد کرد. تا رسیدن مدارک رسیدگی به پرونده شما عقب می‌افتد.

 

مدارک لازم برای ویزای شینگن

پیش از همه وقت سفارت بگیرید

تعیین وقت سفارت در مدت زمان اخذ ویزای شینگن تاثیر گذار است، اما اگر رویدادی پیش روی شما وجود دارد، بهتر است هرچه سریع‌تر قرار ملاقات خود را رزرو کنید. برای مثال اگر خواهان ویزای تحصیلی هستید و می‌دانید دانشجویان زیادی همانند شما وجود دارند، بهتر است قبل از شلوغ شدن برای تعیین وقت اقدام کنید. این موضوع باعث می‌شود با خیالی راحت و در زمان مناسب برای کارهای دیگر وقت بگذارید.

در انتخاب سفارت دقت کنید

این راهکار برای افرادی مناسب است که به ناحیه شینگن به چشم یک مکان تفریحی می‌نگرند. اگر در حال حاضر تمایل به گشتن قاره سبز را دارید، شاید زمان برایتان اولویت داشته باشد. در این صورت می‌توانید به جای کشورهایی نظیر آلمان یا ایتالیا از کشورهای کم طرفدارتری بازدید کنید. برای سفر به کشورهای پرتقاضا همچنان وقت خواهد بود. پس آن را به زمان دیگری موکول کنید

به مناسبات‌ها و رویدادها توجه کنید

بهتر است اگر الزامی برای سفر به اروپا ندارید، در زمان‌های منتهی به یک مناسبت یا رویداد بزرگ از رفتن به کشورهای مدنظر خودداری کنید. البته تمام اینها در صورتی است که زمان برای شما مهم باشد. در تایم‌های شلوغ و پرتقاضا باز هم ویزا برای شما صادر خواهد شد، اما این اتفاق پس از یک پروسه طولانی مدت رخ می‌دهد که می‌تواند سخت و آزاردهنده باشد.

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی هرچه سریعتر به ویزای شینگن، مشاوره است. داشتن مشاور و سپردن امور ویزا به آژانس‌های مهاجرتی کار شما را آسانتر کرده و نگرانی‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تیم ویزا ۲۱ اینجاست تا بهترین مسیر برای اخذ ویزای شینگن را به شما نشان دهد.

مدت زمان صدور ویزای شینگن پس از ثبت درخواست

طبق تجربیات مدت زمان اخذ ویزای شینگن بین ۲ هفته تا ۲ ماه است. البته در بسیاری از مواقع سفارت ها تا ۱۴ روز به درخواست متقاضی پاسخ می‌دهند. اما تحت شرایطی که اشاره شد، احتمال دارد روند صدور ویزا به تاخیر بیفتد. در این صورت شاید ویزاهای صادر شده ۲ ماه نیز طول بکشد. در طول این بازه زمانی می‌توانید ویزای خود را پیگیری کنید. پس از ارائه مدارک و ثبت درخواست یک شماره مرجع به فرد داده می‌شود. امکان پیگیری آنلاین وضعیت ویزا از طریق این شماره میسر می‌باشد.

  • پس از ثبت درخواست ویزا در سفارت تا صدور آن معمولا چیزی حدود ۱۴ روز طول می‌کشد.

سخن پایانی

مدت زمان اخذ ویزای شینگن سوال بسیاری از متقاضیان است. معمولا تیم ویزا ۲۱ با سوالاتی نظیر (کی ویزا صادر می‌شود؟( یا (چقدر طول می‌کشد ویزای ما به دستمان برسد؟) مواجه می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم عموما پس از ارائه مدارک به سفارت ویزای شما ظرف ۱۴ روز صادر می‌شود. البته شما باید از مدت‌ها قبل برای دریافت ویزای شینگن برنامه ریزی کنید تا هیچ مشکلی در برنامه تحصیلی یا کاری‌تان ایجاد نشود.

 

 

۱۴۰۲/۸/۳ ۲۱:۳۴:۰۱

۳ Comments

  1. مجله مهاجرت اسفند ۳, ۱۴۰۱ در ۳:۱۲ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

  2. Arghavan دی ۱۳, ۱۴۰۱ در ۷:۵۸ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام وقت بخير ، ببخشد به تاريخ ٣٠ نوامبر۲۰۲۲ مدارك را تحويل دفتر وي اف اس داديم من و همسرم بخاطر اخذويزاي شنگن فرانسه و انگشت نگاري هم انجام شد همان زمان امروز تاريخ ٣ جنوري ٢٠٢٣ است تاحالي جواب دريافت نشده بايد چكار كنيم ما؟ ممنون

    • کارشناس ویزا ۲۱ دی ۱۶, ۱۴۰۱ در ۳:۳۴ ب٫ظ - پاسخ دادن

      زمان پاسخ بستگی به نوع ویزا داره با خود وی اف اس تماس بگیرید

ثبت ديدگاه

Call Now Buttonتماس با ما