اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

اخذ ویزای ۵ ساله کانادا آرزوی بسیاری از توریست‌ها و گردشگرانی است که در کشورهای مختلف این کره خاکی ساکن هستند. کانادا کشوری در آمریکای شمالی است که دارای ۱۰ استان و سه قلمرو گسترده میباشد و به عنوان دومین کشور پهناور جهان شناخته می‌شود.

کانادا با اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس منجمد شمالی همسایه است. این کشور مرز خاکی مشترکی با کشور آمریکا دارد که به عنوان طولانی‌ترین مرز خاکی جهان نیز شناخته می‌شود. قسمتی از این کشور که در مجاورت اقیانوس منجمد شمالی قرار دارد، به دلیل برودت و سرمای شدید خالی از سکنه است. مردم مهاجر و افراد بومی کانادا در بخش‌های دیگر این کشور ساکن هستند.

با این وجود برودت و سرما در اغلب فصل‌های سال در این کشور دیده می‌شود و افرادی که به کانادا سفر می‌کنند باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند. بخش‌هایی از کانادا که به سمت قطب شمال نزدیک هستند آب و هوایی سرد و خشک دارند، اما هر چه به سمت جنوب کانادا که به کشور آمریکا نزدیک است حرکت کنید، آب و هوا بهتر می‌شود و حتی در برخی از روزهای سال دمای هوا ممکن است به بالای ۲۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

با این تفاسیر مهاجرپذیر بودن کانادا، افرادی که می‌خواهند یک کشور چند ملیتی که دارای جاذبه‌های خاص و شگفت انگیز است را تماشا کنند، ویزای کانادا را نیاز خواهند داشت. در این مقاله درباره اخذ ویزای ۵ ساله کانادا برای ورود چندین و چند باره به این کشور مطالبی ارائه شده است. با همراه شده و درباره ویزای مالتیپل کانادا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

برای گرفتن ویزای کانادا نیاز به ترول هیستوری قوی میباشد شما باید قبل از اخذ ویزای کانادا برای گرفتن ویزای شینگن اقدام نمایید، برای دریافت اطلاعات در مورد نحوه ی اخذ ویزای شینگن برای کانادا مقاله روبه رو را مطالعه نمایید –>>>>>> اخذ ویزای شینگن 

تفاوت ویزای سینگل و ویزای مالتیپل کانادا

برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا ابتدا باید تفاوت ویزای سینگل که تنها برای ورود یک‌باره به کانادا صادر می‌شود و ویزای مالتیپل که اجازه ورود چند باره به این کشور را می‌دهد بدانید.

کدام ویزای کانادا را دریافت کنیم؟

یکی از سؤالاتی که کاربران هنگام تماس با مشاورین تهران ویزا آن را مطرح می‌کنند این است که کدام ویزا برای ما بهتر است؟ آیا نیاز است که ما هنگام ارائه مدارک برای تهیه ویزای کانادا درباره نوع ویزای درخواستی نیز درخواستی ارائه کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید بدانید که نیازی نیست نوع ویزا را هنگام ارائه مدارک به این شرکت مشخص کنید، مشاورین تهران ویزا پس از بررسی شرایط متقاضی به او اطلاع می‌دهند که کدام نوع ویزا را می‌تواند برای ورود به خاک کانادا دریافت کند.

اخذ ویزای ۵ ساله کانادا یا ویزای مالتیپل این کشور

افرادی که نسبت به اخذ ویزای ۵ ساله کانادا اقدام می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که با دریافت این ویزا می‌توانند به مدت ۵ سال به راحتی به خاک کشور کانادا به عنوان توریست قدم بگذارند. تنها نکته‌ای که دارندگان این نوع ویزا باید به آن توجه داشته باشند، این است که افرادی که ویزای مالتی کانادا را دارند، باید هر ۶ ماه از این کشور خارج شوند و مجدداً به کشور کانادا مراجعه کنند.

قبل از گرفتن ویزای کانادا برای ویزای شینگن باید اقدام نمایید راهنمای اخذ ویزای شینگن در مقاله روبه رو –>>> اخذ ویزای شینگن

از دیگر نکاتی که هنگام دریافت این ویزا باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که تا زمانی می‌توانید از طریق ویزای مالتیپل به کشور کانادا مراجعه کنید که این ویزا اعتبار داشته باشد؛ بنابراین هنگام دریافت ویزا به مدت زمانی که این ویزا اعتبار دارد توجه کنید تا برنامه هایتان به مشکل برنخورد و به راحتی بتوانید سفرتان را به کانادا به سرانجام برسانید.

ویزای کانادا

ویزای سینگل کانادا

افرادی که ویزای سینگل کانادا را دریافت می‌کنند تنها اجازه ورود به خاک این کشور را برای یکبار خواهند داشت. این افراد برای سفر مجدد به کانادا باید مجدداً به سفارت مراجعه کرده و نسبت به درخواست ویزای توریستی کانادا اقدام کنند.

این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یکبار به کانادا سفر کنند. از جمله این افراد می‌توان به کسانی اشاره کرد که برای شرکت در یک رویداد خاص به کانادا سفر می‌کنند. افرادی که به قصد دیدار اقدم و دوستان خود به کانادا سفر می‌کنند نیز از جمله کسانی هستند که نسبت به دریافت ویزای سینگل کانادا به جای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا اقدام می‌کنند.

تنها شرایطی که این امکان را برای دارندگان ویزای سینگل کانادا فراهم می‌کند که بدون اخذ ویزای جدید وارد خاک این کشور شوند، این است که به صورت مستقیم به ایالات متحده سفر کنند. افرادی که وارد سنت پیر (St. Pierre) یا میلکون (Miquelon) شوند، بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد کانادا می‌توانند وارد این کشور شوند.

الزاماتی که برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا باید برآورده کنید.

هر کشور برای ارائه ویزا به توریست‌ها و گردشگران قوانین مخصوص به خودش را دارد. دولت کانادا نیز برای این که ورود و خروج افراد خارجی به این کشور دارای نظم باشد، قوانین خاصی را برای ارائه ویزای سینگل و مالتیپل کانادا در نظر گرفته است. در اینجا برخی از الزاماتی که برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا ضروری هستند ارائه شده است.

  • باید قبل از این که نسبت به اخذ ویزای کانادا اقدام کنید، برنامه مشخصی برای سفر به این کشور داشته باشید. سفر بدون برنامه این ذهنیت را برای کارمندان سفارت به وجود می‌آورد که شما از طریق می‌خواهید به عنوان پناهنده وارد این کشور شوید و سفرتان بدون بازگشت خواهد بود.
  • گواهی سلامت متقاضی برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا
  • دارا بودن پاسپورت معتبر (برای این که بتوانید ویزای کانادا را بدون دردسر دریافت کنید. در قدم اول باید پاسپورت با اعتبار بیشتر از ۶ ماه داشته باشید. اگر مدت زمان اعتبار پاسپورت شما کمتر از این بازه زمانی است، باید ابتدا نسبت به تمدید پاسپورتی که دارید اقدام نمایید.)
  • گواهی شناسایی متقاضی مانند کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و… به همراه ترجمه آن‌ها
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • باید بتوانید افسر سفارت را قانع کنید که وابستگی خانوادگی، اموال و دارایی و… در کشور دارید که شما را وادار می‌کند به کشورتان باز گردید.
  • باید افسر سفارت را در این مورد نیز قانع کنید که قبل از به پایان رسیدن اعتبار ویزای خود از خاک کشور کانادا خارج خواهید شد.

ویزای 5 ساله کانادا

مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا می‌توانید از افرادی که در این زمینه سال‌ها تجربه و تخصص دارند کمک بگیرید. مشاورین تهران ویزا سال‌ها است که در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا فعالیت می‌کنند، بنابراین در صورتی که از مشاورین این مرکز برای اخذ ویزا کمک بگیرید، نگرانی از بابت این که نتوانید ویزای مالتیپل کانادا را به دست بیاورید یا درخواست شما برای دریافت ویزا ریجکت شود نخواهید داشت.

اولین گام از مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

در اولین مرحله از اخذ ویزای ۵ ساله کانادا باید فرم سفارت را تکمیل کنید. برخی از افراد تصور می‌کنند که تکمیل کردن فرم سفارت راحت است و بدون دانش کافی در رابطه با نحوه تکمیل کردن این فرم نسبت به پر کردن فرم سفارت و ارائه آن به سفارت کانادا اقدام می‌کنند.

توجه داشته باشید که کارمندان سفارت به دقت این فرم را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و کوچک‌ترین کوتاهی در تکمیل فرم سفارت ممکن است منجر به ریجکت شدن درخواست شما برای دریافت ویزای کانادا شود.

اگر با نحوه تکمیل کردن فرم سفارت کانادا آشنایی کافی ندارید، کافی است از مشاورین تهران ویزا درخواست کنید تا این فرم را برای شما تکمیل کنند.

دومین گام از مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

برخی از کاربران تصور می‌کنند که تنها افرادی هستند که قصد سفر به کانادا را دارند. به همین دلیل گرفتن ویزای کانادا را به روزهای آخر موکول می‌کنند. این افراد هنگام مراجعه به سایت سفارت متوجه می‌شوند که هفته ها و حتی ماهها باید برای این که بتوانند ویزای ۵ ساله کانادا را به دست بیاورند منتظر بمانند.

اگر نمی‌خواهید در صف انتظار دریافت ویزای ۵ ساله کانادا باقی بمانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم چند هفته یا چند ماه جلوتر از زمان سفرتان نسبت به تکمیل مدارک ارائه شده توسط سفارت کانادا اقدام کنید. مدارک شما به همراه ترجمه آنها باید به صورت اسکن شده آماده باشند تا مشاورین تهران ویزا بتوانند ویزای کانادا را برایتان دریافت کنند.

ویزای 5 ساله مولتی کانادا

سومین گام از مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

به عنوان سومین گام از مراحل دریافت ویزای کانادا باید به این موضوع توجه داشته باشید که کلیه مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا از جمله دریافت فرم سفارت تا زمان صدور ویزا به صورت آنلاین انجام می‌شود. با توجه به این موضوع نیازی نیست که پشت درب سفارت مانند گذشته در صف بمانید تا نوبت شما برای دریافت وقت سفارت یا بررسی مدارک فرا برسد.

برای پیگیری مراحل درخواست ویزا هم می‌توانید از کارشناسان تهران ویزا کمک بگیرید. ممکن است اطلاعات خاصی در سایت سفارت درج شده باشد و شما بدون توجه به مشکلی که در راه دریافت ویزای کانادا برای شما پیش آمده، ماه‌ها در صف انتظار باقی بمانید.

چهارمین گام از مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

در آخرین مرحله از اخذ ویزای کانادا زمانی که تمام اطلاعات و مدارک توسط سفارت کانادا بررسی و صحت اطلاعات ارائه شده توسط مسافر اثبات شد، باید به سفارت کانادا مراجعه کنید و مبلغی که برای صدور ویزا در نظر گرفته شده است را پرداخت نمایید. همچنین در این مرحله انگشت نگاری متقاضی انجام می‌شود.

نکات مهم جهت اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

  • هنگام اخذ ویزای ۵ ساله کانادا به هیچ عنوان نباید مدارک جعلی به سفارت این کشور تحویل دهید و سعی کنید با فریب دادن کارمندان سفارت ویزای این کشور را به دست بیاورید؛ زیرا کارمندان سفارت کانادا بسیار دقیق هستند و در صورتی که در صحت اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی شک داشته باشند، نسبت به ریجکت کردن ویزا اقدام می‌کنند و بعد از ریجکت شدن ویزا، شاید به سختی بتوانید ویزای کانادا را مجدداً به دست بیاورید.
  • حتماً مدارک را تکمیل شده به سفارت تحویل دهید، زیرا مدارک ناقص مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و برای دریافت ویزای کانادا مجدداً باید مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا را از ابتدا طی کنید.

چگونه شانس خود را برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا افزایش دهیم؟

گرفتن ویزای ۵ ساله این کشور شرایط خاصی دارد که افراد متقاضی باید آن شرایط را داشته باشند. با این حال برخی از گزینه‌ها نیز وجود دارد که می‌تواند شانس دریافت این ویزای ۵ ساله را افزایش دهد. چنانچه یک یا چند مورد از موارد زیر را داشته باشید، می‌توانید در روز ملاقات با احتمال بالاتری برای اخذ ویزای کانادا به صورت ۵ ساله اقدام کنید:

  • گردش حساب بالا: یکی از مواردی که شانس متقاضیان دریافت ویزا را بیشتر خواهد کرد، داشتن گردش حساب بالا است. البته این بدین معنی نیست که گردش حساب شما حتما باید مبالغ بالایی داشته باشد، بلکه منظور از گردش حساب بالا، تعداد زیاد آن است. در صورتی که تعداد واریز و برداشت حساب شما زیاد باشد، شانس شما برای دریافت این ویزا بالا خواهد رفت.
  • تمکن مالی: حتما می‌دانید که برای دریافت ویزای توریستی هر کشوری باید تمکن مالی مناسبی داشته باشید. ویزای ۵ ساله کانادا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و چنانچه مانده حساب بانکی شما مبلغ بالایی باشد، سفارت این کشور آسان‌تر ویزای شما را صادر خواهد کرد. مانده حساب ۴۰ هزار دلار کانادا می‌تواند در این زمینه کافی باشد.
  • تعهد بازگشت به کشور مبدا: اگر در روز ملاقات مدارکی مبنی بر تعهد به کشور مبدا به سفارت ارائه دهید، احتمال دریافت ویزای ۵ ساله بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. در واقع سفارت تنها به افرادی این ویزا را صادر خواهد کرد که مطمئن باشد قصد اقامت در این کشور را ندارند.
  • تجربه سفر: یکی از تاثیرگذارترین مواردی که شما را به اخذ ویزای ۵ ساله کانادا نزدیک می‌کند، برخورداری از تجربیات سفرهای مختلف است. چنانچه سفرهای زیادی در سابقه خود داشته باشید، احتمال دریافت چنین ویزایی بیشتر خواهد شد. معتبرترین سابقه برای متقاضیان این ویزا می‌تواند برخورداری از ویزای شنگن باشد.

دریافت ویزای ۵ ساله کانادا

مزیت اخذ ویزای ۵ ساله کشور کانادا

همانطور که گفته شد، افراد متقاضی برای دریافت ویزای توریستی کانادا ۲ گزینه پیش روی خود دارند. ویزای سینگل و ویزای ۵ ساله یا همان مولتیپل از جمله مواردی است که به افرادی که قصد سفر به کانادا داشته باشند، ارائه می‌شود. اما مزیت ویزای ۵ ساله نسبت به ویزای سینگل چیست؟

چنانچه موفق به دریافت ویزای سینگل شوید، تنها می‌توانید یک بار وارد خاک کانادا شوید. بنابراین اگر بخواهید برای دفعات بعدی به این کشور سفر کنید، باید دوباره برای اخذ این ویزا اقدام کنید. این در حالی است که ویزای ۵ ساله این کشور کاملا متفاوت است، چرا که به افراد دارنده این مجوز اجازه می‌دهد که در طول ۵ سال هر زمان که بخواهند وارد این کشور شوند.

هزینه اخذ ویزای ۵ ساله کانادا

با توجه به فاکتورها و شرایط مختلفی که هر فرد نسبت به سایر افراد دارد، قیمت نهایی ویزای این کشور می‌تواند متفاوت باشد. افزودن هر یک از مدارک گردش حساب بانکی، برنامه سفر، رزرو بلیط و واچر هتل و بسیاری از موارد دیگر در کنار هزینه انگشت نگاری می‌تواند قیمت اخذ این ویزا را تغییر دهد. دقت کنید که صدور این ویزای توریستی کشور کانادا ممکن است بین ۲ هفته تا ۹۰ روز زمان ببرد.

افراد واجد شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا

تمام کسانی که قصد سفر به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند می‌توانند نسبت به اخذ ویزای مولتی کانادا اقدام کنند. برای دریافت این نوع از ویزای کانادا باید متقاضیان واجد شرایط لازم باشند. از جمله شرایطی که برای دریافت ویزای مولتی کانادا در نظر گرفته شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن پاسپورت معتبر با دو صفحه خالی و اعتبار بالای ۶ ماه
  • دارا بودن سلامت جسمانی مناسب
  • نداشتن هیچ‌گونه سوء سابقه یا محکومیت
  • اثبات وابستگی به کشور مبدا برای قانع کردن افسر مهاجرت برای بازگشت
  • ارائه مدارک نشان دهنده دلیل سفر به کانادا برای کار یا دیدار خویشاوندان

اعتبار ویزای مولتی کانادا

اگر بتوانید نظر افسر پرونده را جلب کرده و موفق به دریافت ویزای مولتی شوید، شانس این را خواهید داشت که به مدت ۵ سال به صورت مداوم به این کشور سفر کنید. البته باید راس بازه‌های زمانی تعیین شده از کشور خارج شده و مجددا وارد کانادا شوید. جالب است بدانید که این مدت زمان برای کسانی که مقیم کشورهای غیر ایران هستند ۱۰ ساله در نظر گرفته شده و ویزای مولتی کشور کانادا با اعتبار ۱۰ ساله برای آن‌ها صادر میشود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا

برای اینکه بتوانید در کمترین زمان ویزای مولتی کانادا را دریافت کرده و عازم این کشور شوید، لازم است حتما مدارک درخواستی سفارت را آماده کنید. از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس جدید مناسب بیومتریک
  • ترجمه اسناد ملکی
  • ترجمه اسناد مربوط به ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان
  • فرم مربوط به تکمیل اطلاعات فردی و خانوادگی
  • نامه تمکن مالی با مهر امور بین‌الملل بانک
  • گردش حساب چهار ماهه و گواهی سپرده بلند مدت
  • ارائه رزرو هتل، برنامه سفر و تاریخ بلیط رفت و برگشت
  • ارائه دعوت نامه معتبر از طرف بستگان ساکن کانادا

مدت زمان دریافت ویزای مولتی کانادا

مدت زمانی که برای پاسخ‌دهی به درخواست‌های ویزای مولتی مطرح می‌شود به تعداد درخواست‌های رسیده و بازه زمانی ارائه آن‌ها بستگی دارد. به طور معمول، حدود ۲ تا ۳ ماه زمان لازم است که جواب درخواستتان برای ویزای مولتی کانادا را از طریق سفارت این کشور دریافت کنید.

هر چقدر مدارکی که برای دریافت وقت سفارت و ویزای کانادا آماده می‌کنید کامل‌تر باشد و مراحل انگشت‌نگاری و… را به موقع انجام داده و بهتر نظر افسر پرونده را برای سفر به این کشور جلب کنید، مدت زمانی که برای صدور ویزا برایتان در نظر گرفته می‌شود کمتر خواهد بود.

جهت سرعت دادن به پرونده ویزا می توانید از مشاورین موسسه ویزا ۲۱ کمک بگیرید و شاهد صادر شدن ویزای چند بار ورود کانادا در کمترین زمان برای خودتان باشید.

سؤالات متداول+ جواب

۱) ویزای مولتی چیست؟

اگر هزینه سفر توریستی به کانادا را دارید و می‌خواهید برای دیدار بستگان خودشان به این کشور سفر کنید، نیاز به ویزای کانادا دارید. ویزای مولتی یک ویزای چند بار ورود است که برای تجار و کسانی مناسب است که می‌خواهند در طول یک بازه زمانی نسبتاً طولانی اجازه سفر و ورود به کانادا را داشته باشند.

۲) شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان چیست؟

در حال حاضر ایرانیان می‌توانند به شرط دارا بودن تمکن مالی و شرایط مناسب به ویزای توریستی به کانادا سفر کرده و حدود ۵ سال در این کشور سکونت داشته باشند. این بازه زمانی فرصت مناسبی برای ایرانیانی است که قصد مهاجرت دائم به کانادا را دارند و می‌توانند از این فرصت برای سرمایه‌گذاری در کانادا، راه‌اندازی استارتاپ در کانادا و… استفاده کنند.

 

آیا این مقاله مفید بود ؟

چرا این مقاله برای شما مفید بود ؟

۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۹:۲۴:۳۴

ثبت ديدگاه

Call Now Buttonتماس با ما