اخذ ویزای شینگن

فهرست مطالب این مقاله

اخذ ویزای شینگن

شینگن چیست؟

پیمان شینگن در سال ۱۹۸۵ به تصویب رسید و از طریق این پیمان، مرزهای کشورهای اروپایی برای یکدیگر باز شدند. محدوده شینگن شامل ۲۶ کشور اروپایی است که با توافق مشترک به این پیمان پیوسته‌اند. برای ورود به هر یک از کشورهای منطقه شینگن، کافی است ویزای شینگن را از یکی از این ۲۶ کشور دریافت کنید. به عنوان مثال، در صورت اخذ ویزای ایتالیا، شما می‌توانید بدون مشکل با استفاده از قطار یا هواپیما به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنید.

افرادی که قصد سفر به اروپا را دارند، بدون شک بارها نام ویزای شینگن را شنیده‌اند و تمایل دارند درباره نحوه اخذ این ویزا اطلاعات جامعی کسب کنند. متخصصان شرکت «ویزا ۲۱» با بیش از پانزده سال تجربه در زمینه دریافت ویزای شینگن آماده‌اند تا شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین روش‌ها برای اخذ این ویزا راهنمایی کنند.

اخذ ویزای شینگن

بهترین روش اخذ ویزای شینگن

سناریوهای مراجعه به سفارت ممکن است شامل مواردی نظیر دریافت ویزای گردشگری، امور تجاری، تحصیلی، کاری، پزشکی، ترانزیت و ملحق شدن به اقوام باشد؛ یعنی راهکارهای متعددی برای اخذ ویزای شینگن وجود دارد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شرایط مورد نظر باید از راهکار و سناریوی مناسب جهت دریافت ویزا استفاده کرد.

بسیاری از افراد به دلیل فقدان تجربه و بدتر از آن، تعداد زیادی از همکاران به علت نداشتن درک کامل از شرایط دریافت ویزای شینگن، مسافران را با سناریوهای غیر مرتبط و نامناسب به سفارت می‌فرستند. این امر در نهایت منجر به ریجکت شدن درخواست مسافران خواهد شد؛ یعنی اگر این افراد راهکار مناسبی را برای اخذ ویزای شینگن استفاده کرده بودند، می‌توانستند بدون مشکل ویزای خود را دریافت کنند و سرنوشت متفاوتی داشته باشند.

تقریباً ۱۰ سال پیش را به یاد می‌آورم که فرآیند گرفتن وقت از سفارت ایتالیا جهت دریافت ویزای شینگن توریستی برای بسیاری از آژانس‌های مسافرتی با چالش همراه بود. در مقابل، دریافت ویزاهای تجاری نیازی به وقت قبلی نداشت. این وضعیت منجر شده بود تا بسیاری از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، مسافران خود را به‌صورت تجاری به سفارت معرفی کنند. تنها دلیل این امر آن بود که مسافر با داشتن دعوت‌نامه تجاری می‌توانست بدون نیاز به تعیین وقت قبلی وارد سفارت شود. هزینه بالایی نیز بابت اخذ دعوت‌نامه توسط برخی از آژانس‌ها از مسافران دریافت می‌شد و همزمان دغدغه‌ای برای گرفتن وقت قبلی وجود نداشت.

مسافران ناآگاه نیز دعوت‌نامه را در دستان خود می‌دیدند و تصور می‌کردند که با داشتن این سند، مدارکشان بسیار معتبر شده است، بی‌خبر از اینکه مبلغ زیادی برای دریافت این دعوت‌نامه پرداخته‌اند. غافل از آنکه با استفاده از این دعوت‌نامه، خطر رد شدن درخواست ویزای شینگن خود را افزایش داده بودند. اکثریت مسافرانی که در آن دوره به سفارت مراجعه کردند و این رویکرد را پیش گرفتند، با رد درخواست مواجه شدند

بهترین سفارت برای ویزای شینگن

نرخ صدور ویزا توسط سفارت‌ها در دوره‌های زمانی مختلف متغیر است. این نرخ می‌تواند تحت تاثیر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، دستورات دریافتی از مراجع بالا و همچنین فصل سفر (های سیزن یا لو سیزن) قرار گیرد.

زمانی را به خاطر دارم که سفارت هلند برای دریافت ویزای شینگن جزو سخت‌گیرترین سفارت‌ها بود و اکثر درخواست‌های ویزا حتی در قوی‌ترین کیس ها هم منجر به ریجکتی می‌شد. ولی سال بعد شرایط این سفارت به مراتب بهتر از قبل شده بود و برای بسیاری از مسافرانمان ویزاهای مولتی چند ساله از سفارت هلند دریافت کردیم.

یا سفارت اتریش برای اخذ ویزای شینگن همواره جزو سفارت‌های سخت‌گیر بوده مگر در کیس هایی که واقعاً کیس اخذ ویزای شینگن از سفارت اتریش بوده‌اند. چند سال ماه پیش همین سفارت شروع به ریجکت کردن ۹۹ درصد مسافران خود کرد.
به تمامی مسافران نامه‌ای می‌داد مبنی بر اینکه باید برای ما منبع پول خود را مشخص کنید و یا رسید صرافی برای ما بیاورید.

در زمانی که صرافی‌های کشور کاملاً تعطیل بودند، در نهایت نامه ای مبنی بر اینکه دلایل شما برای رفتن به این سفر برای ما قانع کننده نبود به دست مسافر می‌دادند در آن بازه‌ی زمانی ۹۹ درصد مسافران ریجکت شدند.

شاید شما هم جزو آن مسافرین بی‌اطلاع بودید. چرا که اگر اطلاع داشتید هرگز در آن بازه‌ی زمانی درخواست اخذ ویزای شینگن خود را به سفارت اتریش نمی‌دادید.


کارشناسان ویزا ۲۱ گام به گام با شما همراه خواهند بود تا از بروز مشکلات احتمالی در پرونده شما جلوگیری کرده و شرایط را برای گرفتن ویزای شینگن هموار سازند. تا بتوانید بدون صرف زمان و هزینه اضافی ویزای شینگن خود را اخذ کنید.

انواع ویزای شینگن

برای اینکه وارد محدوده شینگن شوید باید ویزایی را بگیرید که با نیازمندی‌ها و اهدافتان سازگار است. انواع ویزای شینگن که برای ورود به این منطقه برای متقاضیان صادر می‌شوند عبارت‌اند از:

ویزای شینگن نوع A یا ویزای فرودگاهی

با داشتن این ویزا مسافر فقط اجازه‌ی ورود به یکی از فرودگاه‌های محدوده شینگن را دارد. یعنی، با داشتن این ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و از آنجا می‌تواند پرواز خود را تغییر دهد.

ویزای شینگن نوع B یا ویزای ترانزیت

این نوع ویزا به مسافر فقط اجازه‌ی عبور از محدوده‌ی شینگن را حداکثر ظرف مدت پنج روز می‌دهد.

ویزای شینگن نوع C یا ویزای کوتاه مدت

این نوع ویزاها بسته به درخواستی که به سفارت داده می‌شود و بسته به موافقت آفیسر و کنسول می‌تواند مجوز اقامت بین یک تا نود روز را به مسافر بدهد. ویزاهای نوع c می‌توانند سینگل یا مولتی باشند که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

ویزای شینگن نوع D یا ویزای بلند مدت

در صورت داشتن ویزای نوع d مسافر اجازه اقامت بیشتر از ۹۰ روز را در محدوده‌ی شینگن خواهد داشت.
سؤال: ویزاهای نوع d دقیقاً چند روزه هستند؟
جواب: معمولاً ویزاهای تایپ d یکساله هستند

انواع ویزای شینگن

ویزای یکبار ورود دو بار ورود و مولتیپل

همانطور که از اسم این نوع ویزاها مشخص است با داشتن ویزای یکبار ورود یک بار اجازه‌ی ورود به حوزه شینگن با داشتن ویزای دو بار ورود دو بار اجازه ورود به محدوده‌ی شینگن را دارید.
و ویزاهای مالتیپل همان ویزاهای چند بار ورود هستند که با داشتن این نوع ویزا می‌توانید تا پایان اعتبار ویزایتان به دفعات به حوزه‌ی شینگن ورود داشته باشید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن تقریباً در همه‌ی سفارت‌های حوزه شینگن یکسان است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ پرواز
  • شناسنامه
  • مدارک شغلی
  • مدارک مالی شامل پرینت و نامه تمکن مالی دارای مهر برجسته و امضا
  • بیمه مسافرتی
  • اصل یا رزرو بلیط پرواز
  • دعوت نامه یا رزرواسیون هتل (واچر هتل)
  • فرم تقاضای ویزا (اپلیکیشن فرم)
  • یورو به مقدار اعلام شده (بسته به سفارت و همچنین نوع وقت عادی یا وی آی پی مقدار یورو متفاوت می‌باشد)
  • سند ملکی
  • مدارک شغلی بسته به شرایط مسافر متفاوت می‌باشد
  • کارمندان دولت گواهی اشتغال و سابقه بیمه
  • برای پزشکان: کارت نظام پزشکی و پروانه مطب
  • برای کسب و کارهای آزاد: جواز کسب معتبر
  • برای وکلا پروانه وکالت

مدارک پس از اخذ ویزای شینگن

چنانچه برای دریافت خدمات درمانی وارد منطقه شینگن می‌شوید، لازم است مدارک پزشکی و اطلاعات مربوط به بیمارستان مورد نظر خود را ارائه دهید.

اگر هدف از سفرتان کاری است و برای این منظور وارد حوزه شینگن می‌شوید، باید مستنداتی از شرکت میزبان که قصد بازدید از آن‌ را دارید همراه با مدارکی دال بر محل اقامت و هزینه‌های مرتبط تحویل دهید.

چنانچه تمامی یا بخشی از هزینه‌های سفر و محل اقامت توسط آن شرکت تقبل شده باشد، اسناد مربوطه نیز باید به سفارت ارائه شود.

چنانچه سفر شما به مقاصد تفریحی است، ارائه مدارکی نظیر رزرو هتل محل اقامت و بلیت‌های رفت و برگشت ضروری خواهد بود.

برای اقامت در منزل دوستان یا آشنایان نیز لازم است مدارک دعوت‌نامه‌ای را تهیه کنید. این اسناد مشخص می‌کنند که در طول مدت زمان اقامت در منطقه شینگن، محل سکونت شما کجا خواهد بود و چه کسی متقبل هزینه‌های مربوطه شده است.

هر کشور عضو قوانین خاص خود را برای تکمیل فرم‌های مربوط به سکونت توریست‌ها دارد. به عنوان مثال، چنانچه خویشاوندان شما ساکن کشور هلند باشند، باید این فرم مورد تایید شهرداری محلی قرار گیرد.

اخذ ویزای شینگن بدون سند ملکی

سند ملکی جزو ضروریات هیچ کدام از ۲۶ کشور شنگن نمی‌باشد. همچنین اگر قصد درخواست ویزای شنگن از فرانسه را دارید سند ملکی را در مدارک خود قرار ندهید. چرا که سفارت فرانسه سند ملکی را جزو مدارک لازم نمی‌داند.

ولی برای درخواست از سفارت‌های دیگر شنگن داشتن سند ملکی یک پوئن مثبت محسوب می‌شود.

ترجمه مدارک جهت اخذ ویزای شینگن

هنگام مراجعه به سفارت کشور مورد نظر جهت دریافت ویزای شینگن، لازم است تمامی مدارک خود را ترجمه کرده باشید.

قابل ذکر است که هیچ یک از سفارت‌های کشورهای حوزه شینگن، به جز آلمان، مدارکی که به زبان فارسی ارائه شوند را بررسی نمی‌کنند؛ بنابراین کلیه مدارک از جمله اطلاعات هویتی، سوابق شغلی و غیره باید ترجمه شده باشند. همچنین هر سفارت تنها مدارک ترجمه‌شده به زبانی خاص را پذیرش می‌کند.

تقریباً تمامی سفارت‌خانه‌های عضو شینگن مدارک ترجمه شده به زبان انگلیسی را می‌پذیرند.

با این وجود،برخی کشورها نیازمند مدارکی هستند که به زبان دیگری ترجمه شده باشند. برای مثال، جهت درخواست ویزا در سفارت اتریش، باید مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه کنید؛ نه انگلیسی! مورد مشابهی نیز برای سفارت اسپانیا وجود دارد؛

چرا که این سفارت تنها مدارک ترجمه شده به زبان اسپانیایی را پردازش خواهد کرد. برای دسترسی به فهرست دارالترجمه‌ها، لطفاً از صفحه اصلی سایت و قسمت راهنمای مسافران ایتالیا بازدید کنید.

اخذ ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت

برای بسیاری از متقاضیان این سؤال مطرح می‌شود که آیا ارائه ضمانت برای بازگشت از سفر در اخذ ویزا الزامی است. بد نیست بدانید هیچ سفارتی از متقاضیان خود برای بازگشت از سفر ضمانت نمی‌خواهد. به عبارتی افسر هر سفارت با بررسی مدارک، تمکن مالی و سایر معیارها تشخیص می‌دهد که مسافر قصد بازگشت دارد یا نه. پس ارائه ضمانت در پروسه دریافت ویزا الزامی نیست؛ اما چرا اعطای ضمانت در دریافت ویزای شینگن باب شده است؟

بسیاری از آژانس‌ها و مؤسسات از مسافران مبالغ بالا از ۶۰۰ میلیون تا دو میلیارد بابت ضمانت بازگشت از سفر می‌گیرند و در صورتی که مسافر به موقع از سفر خود باز نگردد، وجه بلاک شده نزد آژانس می‌ماند. همچنین بسیاری از مسافران برای باز پس گرفتن ضمانت دچار مشکل شده‌اند. ویزا ۲۱ هیچ ضمانتی برای دریافت ویزا از مشتریان دریافت نمی‌کنند.

فرم درخواست ویزای شینگن

پس از این که فرم ویزای شینگن را از سفارت کشور مربوطه دریافت کردید، باید نسبت به پر کردن فرم با اطلاعات درخواستی اقدام نمایید. در این فرم باید اطلاعات کامل بیوگرافی خودتان مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کشور محل تولد و تابعیت فعلی خودتان را درج کنید. از دیگر اطلاعاتی که باید درون این فرم وارد کنید می‌توان به اطلاعات مربوط به گذرنامه مانند نوع گذرنامه، شناسه گذرنامه و مدت اعتبار آن اشاره کرد.

در قدم بعدی باید اطلاعات سفر مانند مدت زمانی که قرار است در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید، نوع ویزای دریافتی و دلیلی که می‌خواهید این نوع ویزا را دریافت کنید را در فرم ویزا درج کنید. در این فرم باید اطلاعاتی درباره مکانی که قصد دارید در آن اقامت داشته باشید مانند مشخصات هتل یا خانه اقوامی که در کشور مقصد دارید را درج نمایید. درون فرم مربوط به دریافت ویزای شینگن باید اطلاعات مربوط به اعضای خانواده که با شما همسفر هستند را نیز وارد کنید.

یکی از مشکلاتی که بر سر راه افرادی که می‌خواهند نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنند وجود دارد، چگونگی پر کردن فرم سفارت برای اخذ این نوع ویزا می‌باشد. با توجه به این که سفارت اهمیت زیادی به این فرم و اطلاعات درج شده در آن می‌دهد. در صورتی که اطلاعات ناقصی درون فرم ارائه کرده باشید ممکن است با مشکل ریجکت ویزای شینگن مواجه شوید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنم از افراد متخصص برای تکمیل فرم سفارت کمک بگیرید تا بتوانید ویزای شینگن را بی‌دردسر و به راحتی به دست بیاورید. مشاورین توانمند ویزا ۲۱ در کلیه مراحل دریافت ویزای شینگن در کنار شما خواهند بود و به شما راهنمایی‌های لازم را برای پر کردن فرم درخواست ویزا ارائه می‌کنند.

دریافت ویزای شینگن

مراحل دریافت ویزای شینگن

گرفتن ویزای شینگن برای افراد زیادی تبدیل به یک آرزو و رویا شده است. چون با وجود اینکه بارها مدارکشان را آماده کرده و تحویل سفارت کشورهای اروپایی داده‌اند، اما موفق به اخذ ویزا نشده‌اند. بعضی از افراد نیز به خاطر سابقه و تجربه ریجکتی دوستان یا آشنایان خودشان حتی برای بار اول هم نتوانسته‌اند برای درخواست ویزا اقدام کنند. اگر مراحلی که برای انجام این کار در نظر گرفته شده را به درستی انجام دهید، شانس این را خواهید داشت که در اولین اقدام ویزای خودتان را دریافت کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

  • مرحله اول: تماس با کارشناسان ویزا ۲۱ و بررسی شرایط و وضعیت مدارک شما
  • مرحله دوم: در صورت پذیرش پرونده نوشته شدن قرارداد فی مابین
  • مرحله سوم: بررسی ۲۶ کشور شنگن از نظر شرایط سفارت همچنین سناریوهای موجود و انتخاب سفارت و روش اخذ ویزای شینگن
  • مرحله چهارم: تعیین وقت مصاحبه
  • مرحله پنجم: آماده سازی و ترجمه مدارک
  • مرحله ششم: جلسه مشاوره جهت بررسی مدارک و آماده کردن مسافران برای مصاحبه احتمالی
  • مرحله هفتم: مراجعه به سفارت و انگشت نگاری و تحویل مدارک
  • مرحله هشتم: اخذ ویزا و تحویل پاسپورت‌ها و ویزای قانونی به مسافران

هزینه‌ی اخذ ویزای شینگن

هزینه اخذ ویزای شینگن بر اساس شرایط متقاضی توسط تیم کارشناسی ویزا ۲۱ تعیین خواهد شد. عواملی مانند سن، وضعیت تاهل، مدارک موجود و کیفیت آن‌ها، داشتن سابقه‌ی دریافت ویزای شینگن یا سایر ویزاهای معتبر بین‌المللی می‌تواند بر هزینه اخذ ویزای شینگن تأثیر بگذارد.

در صورتی که مدارک شما ضعیف است یا پیش‌تر موفق به دریافت ویزای شینگن نشده‌اید و حتی در صورت وجود سابقه رد درخواست قبلی نگران نباشی؛ تیم ویزا ۲۱ توانسته‌ است برای دشوارترین کیس‌ها نیز مجوز ورود به محدوده شینگن را از سفارت کشور مربوطه اخذ کند.

مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن

چنانچه برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید، ممکن است بنا به دلایل مختلفی درخواست شما توسط سفارت کشور مربوطه پذیرفته نشود. در صورت رد شدن درخواست متقاضی نامه‌ای مبنی بر دلیل پذیرفته نشدن دریافت می‌کند. این نامه یک نامه فرمالیته است و روی آن در ۹۹ درصد موارد نوشته شده دلایل شما برای این سفر برای ما قانع کننده نبود. اما دلیل ریجکت شدن افراد می‌تواند متفاوت باشد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انتخاب سفارت نامناسب
  • انتخاب زمان نامناسب برای رفتن به سفارت
  • ارائه مدارک جعلی به سفارت
  • ارائه مدارک و مستندات ضعیف شغلی و مالی
  • توجیه نداشتن برنامه سفری که به سفارت ارائه شده
  • انتخاب راهکار غلط برای اخذ ویزای شینگن
  • و بسیاری از دلایل دیگر که برای هر کیس متفاوت است

سوالات مصاحبه ویزای شینگن

کارگزاری‌های مختلف معمولاً مدارک را تحویل گرفته و تحویل سفارت می‌دهند؛ اما در بسیاری از موارد افیسر مربوطه در سفارت ممکن است گوشی تلفن را برداشته و با مسافر تماس بگیرد و سوالاتی را بپرسد.

  • متاهل هستید یا مجرد؟
  • آیا همسرتان شاغل است؟
  • چرا به دنبال دریافت ویزای ۳ ماهه هستید؟
  • چه کسانی شما را در سفر همراهی می‌کنند؟
  • دلیل سفرتان به کشور ما چیست؟
  • چرا این کشور مرا برای سفر انتخاب کردید
  • دوست، آشنا یا فامیلی در منطقه شینگن دارید؟
  • از تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر برخوردارید؟
  • چگونه بازگشت به کشور خود را تضمین می‌کنید؟

مدت زمان اخذ ویزای شینگن

بسته به زمان اقدام متقاضی جهت اخذ ویزا، ممکن است نزدیک‌ترین وقت موجود در سفارت بین یک هفته تا دو ماه پس از درخواست باشد.

همچنین، مدت زمان بررسی مدارک توسط سفارت انتخاب‌شده متغیر بوده و می‌تواند بین دو هفته تا یک ماه طول بکشد؛

بنابراین، فرایند اخذ ویزای شینگن ممکن است بین ۱ تا ۳ ماه به طول بیانجامد. اگر می‌خواهید بدانید ویزای اخذ شده چند روز اعتبار دارد؟ بسته به شرایط مسافر درخواست‌های ویزا بین دو هفته تا سه ماه متغیر خواهد بود.

مدت زمان اخذ ویزای شینگن

گردش حساب برای سفارت (پرینت حساب و نامه تمکن مالی)

اگر تمایل به اخذ ویزا شینگن دارید، باید بدانید سفارت‎‌ها به دنبال ارائه ویزا به توریست‌هایی هستند که در تأمین نیازهای مالی در طول سفر مشکلی نداشته باشند. این مهم با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می‌شود. بر اساس چندین پارامتر مشخص می‌شود فرد توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارد یا نه. چنانچه فرد متقاضی نتواند در پارامترهای تعیین شده نظر سفارت را جلب کند، بدون شک درخواستش رد خواهد شد.

اولین فاکتور مورد بررسی سفارت گردش حساب متقاضی ویزا است. گردش حساب ۳ ماه آخر فرد تأثیر بسزایی در صدور یا عدم صدور ویزا خواهد داشت. این مورد شامل مبلغ ورودی و خروجی از حساب داوطلب می‌باشد. اگر می‌خواهید صاحب ویزای شنگن شوید،

باید گردش حساب معقولی داشته باشید. مسافران در بیشتر مواقع تصور می‌کنند گردش حسابشان هر چقدر بیشتر باشد برای سفارت بهتر است و شروع به واریز و برداشت از حساب می‌کنند.

حال فرض کنید یک کارمند بانک به سفارت مراجعه کرده یک گردش به سفارت ارائه داده که بیشتر شبیه گردش حساب یک سوپرمارکت است. در این شرایط، افیسر قانع نخواهد شد و تصور می‌کند که یا پرینت حساب جعلی است یا مدارک شغلی.

گردش حساب مهم است، اما به شرطی که فرد تمکن مالی مناسبی هم داشته باشد. به این ترتیب پرداخت هزینه‌های سفر توسط توریست میسر خواهد بود. تمکن مالی پیشنهادی که وکلای ویزا ۲۱ به شما می‌کنند این است که زیر ۶ هزار یورو به نرخ آزاد نباشد.

رفع ریجکتی ویزای توریستی شینگن

بسیاری از مسافرانی که با درخواست ویزایشان موافقت نشده و ریجکت شده‌اند شنیده‌اند که یا نمی‌تواند دوباره برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنند، یا باید ۶ ماه صبر کنند. در صورتی که این دو مطلب کاملاً اشتباه است.

از فردای روز ریجکتی ویزا می‌توان برای درخواست ویزای شینگن اقدام کرد. البته، رفع ریجکتی و گرفتن ویزا برای کیس ریجکتی پروسه‌ای پیچیده است؛ اما در بسیاری از کیس های ریجکتی ما موفق به اخذ ویزای شینگن شده‌ایم.

سریع‌ترین راه اخذ ویزای شینگن

سریع‌ترین راه اخذ ویزای شینگن معمولاً اقدام برای ویزای توریستی است. البته با توجه به شرایط سفارت‌ها ممکن است اولین وقت ملاقات سفارت بین دو روز تا دو ماه فاصله داشته باشد؛ بنابراین می‌بایست سفارتی را انتخاب کرد که شرایط بهتری از لحاظ وقت دهی دارد.

در واقع سریع‌ترین راه اخذ ویزای شینگن بستگی به شرایط سفارت‌ها دارد و باید سفارتی که نزدیک‌ترین زمان را می‌دهد برای این کار انتخاب کنید. پس از اپلای برای ویزا حدود دو تا چهار هفته زمان می‌برد که سفارت شینگن پاسخ دهد؛ بنابراین سریع‌ترین راه اخذ ویزای شینگن بین سه تا چهار هفته زمان خواهد برد.

سفارت مناسبی را برای اخذ ویزای شینگن انتخاب کنید.

درست است که با اخذ ویزای شینگن می‌توانید به کشورهای عضو این پیمان سفر کنید، اما برای اخذ ویزا بهتر است سفارت کشوری را انتخاب کنید که زمان بیشتری در آن اقامت خواهید داشت. به عنوان مثال اگر قصد دارید ۱۰ روز در کشور آلمان سکونت داشته باشید و ۵ روز به فرانسه بروید، بهتر است برای اخذ ویزا به سفارت آلمان مراجعه کنید.

سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

تفاوتی ندارد که شما می‌خواهید به آن‌سوی آب‌ها سفر کنید یا این که می‌خواهید سفری به کشورهای آسیای شرقی داشته باشید، در هر صورت باید برای سفرتان برنامه‌ریزی داشته باشید.

مسافرانی که می‌خواهند نسبت به دریافت ویزای شینگن برای سفر به اروپا اقدام کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که مدت زمان اعتبار ویزا مشخص است و از زمان صدور ویزا تا یک بازه زمانی خاص می‌توانند در این محدوده حضور داشته باشند؛ بنابراین قبل از اخذ ویزا باید درباره وضعیت آب و هوا، رزرو بلیط و رزرو هتل اطلاعاتی به دست بیاورید تا بتوانید طبق برنامه و به خوبی سفرتان را انجام داده و به پایان برسانید.

اگر درباره مراحل و نحوه اخذ ویزای شینگن مطالعه کرده باشید، حتماً به خوبی با این موضوع آشنا هستید که حداکثر بازه زمانی که می‌توانید در کشورهای عضو این حوزه اقامت داشته باشید ۹۰ روز یا سه ماه است. (برای ویزاهای نوع c) این بازه زمانی تحت شرایط خاصی می‌تواند تا ۶ ماه نیز تمدید شود.
قبل از اخذ ویزا درباره این موضوع اطمینان حاصل کنید که سفر شما بیشتر از این بازه زمانی نخواهد شد.

کشورهای عضو پیمان شینگن

درباره انواع ویزای شینگن دانش کسب کنید.

شما می‌توانید به عنوان یک مسافر معمولی نسبت به گرفتن ویزای شینگن و سفر به کشورهای این حوزه اقدام کنید. توجه داشته باشید که مسافران و توریست‌هایی که با این ویزا قدم به خاک شینگن می‌گذارند، آزادانه می‌توانند به کشورهای مختلف اروپایی سفر کنند و از زیبایی‌ها و آثار تاریخی این منطقه بازدید به عمل بیاورند.
این امکان وجود دارد که افرادی که ویزای شینگن را برای تجارت و… دریافت کرده‌اند، اجازه ورود به برخی از کشورهای این حوزه را نداشته باشند.
برای این که در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشاورین متخصص تهران ویزا مشورت کنید و از بین انواع ویزای شینگن، بهترین گزینه را برای ورود به خاک اروپا دریافت کنید.

شرایط اخذ ویزای شینگن

امروزه با توجه به شرایط به وجود آمده برای برخی کشورها نظیر افغانستان عراق و سوریه که درگیر جنگ بوده و هستند، بد شدن شرایط اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان سومی، سیل متقاضیان پناهندگی به سمت اروپا مخصوصاً کشور آلمان که قلب اقتصاد اروپا می‌باشد بیشتر شده.

با توجه به این شرایط به وجود آمده همچنین وجود برخی خرابکاری‌های انجام شده در این کشورها توسط افراد پناهجو، قوانین و شرایط در نظر گرفته شده برای صدور ویزای شینگن تغییر کرده و سفارت‌ها فیلترهای بیشتری بر سر راه مسافران محدوده‌ی شینگن قرار داده‌اند.

تیم ویزا ۲۱ با برخورداری از تجربه‌ای بالا و با داشتن کارگزاران مجرب در اکثر سفارت‌های حوزه‌ی شینگن با شما همراه خواهند بود تا از ریجکت شدن پرونده شما جلوگیری کند و بتوانید راحت‌تر و با صرف هزینه کمتر ویزای شینگن خود را اخذ کنید.

آدرس کارگزاری‌های ارائه دهنده خدمات ویزا شینگن

تا پیش از این برای اخذ ویزای شینگن باید در زمان وقت سفارت به آدرس اصلی سفارت کشورها مراجعه می‌کردید؛ اما با تمهیداتی که غالب کشورها از جمله کشورهای حوزه شینگن دیده‌اند، از این پس برای انجام خدماتی نظیر درخواست ویزا، ثبت اطلاعات بیومتریک و ارائه مدارک باید از طریق دفاتر کارگزاری اقدام کنید. در ادامه دفاتر کارگزاری سفارت کشورهای محدوده شینگن را بررسی می‌کنیم:

آدرس کارگزاری‌های ارائه دهنده خدمات ویزا شینگن

کارگزاری سفارت ایتالیا: Cox and Kings

  • تهران، ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه ۴

کارگزاری سفارت آلمان: ویزا متریک

  • تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان ۲۱، ساختمان شیراز، شماره ۱۳۷، طبقه ۱

کارگزاری سفارت هلند، فرانسه، بلژیک، دانمارک و …: VFS Global

  • تهران، میدان هروی، خیابان گلستان پنجم، خیابان موسوی، هروی سنتر، طبقه ۵

کارگزاری سفارت اسپانیا: BLS

  • تهران، پاسداران، خیابان نارنجستان چهارم، مجتمع آرتمیس یک، طبقه ۱۲، واحد ۵

متن جایگزین: جاذبه های توریستی محدوده شینگن

اولین ورود با ویزای شینگن

اولین ورود با ویزای شینگن می‌بایست به کشوری باشد که شما ویزا را از آن کشور گرفته‌اید. به عنوان مثال اگر ویزای خود را از سفارت کشور آلمان دریافت کرده‌اید باید ورود شما از کشور آلمان به خاک شنگن باشد.

نکات ضروری برای دریافت ویزای شینگن

برای اینکه بتوانید ویزای شینگن را بدون دردسر دریافت کرده و سفری موفقیت‌آمیز به کشورهای عضو این پیمان داشته باشید، لازم است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

  • مدت زمان اعتبار ویزای شینگن به طور معمول ۹۰ روز است و پس از آن باید متقاضی ناحیه شینگن را ترک کرده یا ویزای خودش را به نوع دیگری تبدیل کند. پس از این ۹۰ روز، باید فرد ناحیه شینگن را ترک کرده و مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کند.
  • برای درخواست ویزا از سفارت برخی از کشورهای خاص اروپایی مانند اتریش باید مدارک را به زبان خواسته شده مانند آلمانی ترجمه کنید.
  • همراه داشتن ۶۰ یورو در روز مصاحبه برای متقاضیان دریافت ویزای شینگن الزامی است. اگر موفق به دریافت ویزای شینگن نشوید، سفارت وجه دریافت شده را استرداد نخواهد کرد.
  • نشان دادن تمکن مالی برای هر نفر الزامی است و میزان این مبلغ باید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد.
  • کلیه‌ی مدارک تنها باید در دارالترجمه‌های رسمی ترجمه شده باشند.
  • هزینه‌ی درخواست ویزا باید به صورت نقدی و به یورو پرداخت شود.
  • کارگزاری علاوه‌بر هزینه‌ی صدور ویزا از متقاضی مبلغی بابت ارائه خدمات دریافت می‌کنند.
  • کارگزاری برای ارائه خدمات انگشت نگاری، گرفتن تصویر بیومتریک، فتوکپی و … هم هزینه دریافت می‌کنند.
  • برخلاف گذشته پروسه‌ی اخذ ویزای شینگن نیاز به مصاحبه ندارد.
  • ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت است، بنابراین نمی‌توان از آن برای مقاصد بلندمدت استفاده کرد.
  • درخواست گرفتن ویزای شینگن در قالب تور می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش دهد.
  • اگرچه ویزای شینگن مجوز ورود به ۲۶ کشور اروپایی است، اما افسران کشورهایی غیر از کشور صادرکننده ویزا می‌توانند از ورود شما به مرز خود جلوگیری کنند.

مزایای ویزای شینگن چیست؟

داشتن ویزای شینگن چه مزایایی دارد؟ اغلب کسانی که قصد سفر به این حوزه را دارند به دنبال پیدا کردن پاسخ این سؤال هستند. از جمله مزیت‌هایی که دریافت ویزای شینگن برای متقاضیان به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱) سفر به ۲۶ کشور اروپایی دارای مرز آزاد و بازدید از جاذبه‌های اروپا

با دارا بودن ویزای شینگن، مسافران می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزای مجزا به ۲۶ کشور عضو منطقه شینگن سفر کنند. این کشورها شامل آلمان، اتریش، هلند، سوئد، سوئیس، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا، مجارستان، فنلاند، نروژ، اسلوونی، لهستان، پرتغال، یونان، ایسلند، اسلواکی، مالت، لوکزامبورگ، لیتوانی‌، فرانسه، جمهوری چک و بلژیک است. همچنین. داشتن این ویزا، این امکان را به مسافران اجازه می‌دهد تا با سهولت از جاذبه‌های توریستی و فرهنگی متعدد اروپا بازدید کنند. از جمله این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برج ایفل – فرانسه

برج ایفل، به عنوان یکی از نمادهای پرآوازه جهانی، در پاریس واقع شده و به عنوان یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه و اروپا شناخته می‌شود.

 موزه لوور – فرانسه

این موزه یکی از مشهورترین و نام‌آورترین موزه‌های هنری جهان که آثار شناخته‌شده‌ای نظیر «مونالیزا» و تندیس «ونوس میلو» را در خود جای داده است.

کولوسئوم – ایتالیا

این آمفی‌تئاتر عظیم واقع در رم، به عنوان نماد امپراتوری روم باستان و یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا شناخته می‌شود.

ساگرادا فامیلیا – اسپانیا

این کلیسای باشکوه و ناتمام در بارسلونا، شاهکاری از معمار برجسته آنتونی گائودی به شمار می‌رود.

جزایر یونان

جزایر زیبای یونان، از جمله سانتورینی و میکونوس، با سواحل شنی طلایی، آب‌های آبی زلال و معماری چشم‌نواز سفید و آبی خود، همواره به عنوان مقاصدی پرطرفدار در میان گردشگران شناخته می‌شوند.

کلیسای جامع کلن – آلمان

این بنای گوتیک در شهر کلن، با ارتفاعی که آن را در زمره بلندترین کلیساهای جهان قرار می‌دهد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلمان به شمار می‌آید.

۲) قوی تر شدن پاسپورت مسافر

داشتن ویزای شینگن می‌تواند به اعتبار پاسپورت یک مسافر اضافه کند. این موضوع بیانگر آن است که مسافر پیش‌تر موفق به اخذ ویزای معتبر شینگن شده و احتمالاً در سوابق سفر خود مشکلی نداشته است. این امر می‌تواند در تسهیل دریافت ویزاهای سایر کشورها نیز موثر باشد.

۳) امکان دریافت راحت‌تر ویزای شینگن بعدی

چنانچه مسافر به صورت موفقیت‌آمیز و بدون نقض قوانین از ویزای شینگن خود استفاده کرده باشد، فرآیند دریافت ویزای شینگن برای سفرهای آتی او تسهیل خواهد شد. بنابراین، سابقه مثبت اخذ ویزای شینگن می‌تواند یکی از معیارهای مثبتی باشد که مقامات کنسولی در تصمیم‌گیری‌های آتی خود خود مد نظر قرار می‌دهند.

۴) بالاتر بردن شانس دریافت ویزای کانادا

حضور ویزای شینگن و سفر به کشورهای عضو این پیمان می‌تواند فرآیند اخذ ویزای کانادا را برای مسافران تسهیل کند. سفارت کانادا معمولاً به سابقه‌ی سفرهای بین‌المللی متقاضیان توجه ویژه‌ای دارد و داشتن یک ویزای معتبر شینگن می‌تواند نشانگر تعهد و استمرار در رعایت الزامات قانونی مربوط به مسافرت باشد.

۵) بالاتر بردن شانس دریافت ویزای آمریکا

داشتن ویزای شینگن می‌تواند احتمال دریافت ویزای آمریکا را نیز افزایش دهد. سفارت آمریکا به تاریخچه سفر متقاضیان توجه ویژه‌ای دارد؛ بنابراین، داشتن یک ویزای معتبر شینگن می‌تواند به عنوان یک امتیاز مثبت در فرآیند اخذ ویزای آمریکا محسوب شود.

متن جایگزین: بهتره راه اخذ ویزای شینگن

راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن

هر کدام از کشورهای عضو پیمان شینگن شرایط خاص خودشان را برای پذیرش مسافران و مهاجران دارند. بعضی از این کشورها سخت‌گیری بیشتری را برای ارائه ویزای شینگن در نظر می‌گیرند؛ اما سایر کشورها سعی می‌کنند ویزای شینگن را برای افراد واجد شرایط در زمان کمتری صادر کنند.

برای اینکه ویزای کشورهایی مانند فرانسه یا سوئیس را دریافت کنید، حتماً باید سابقه سفر خوبی داشته باشد و در گذشته به کشورهای خارجی دیگری نیز سفر کرده باشید. در صورتی که سفر به حوزه شینگن داشته باشید، سفارت این کشورها با سخت‌گیری کمتری برایتان ویزا صادر خواهند کرد.

اما کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا انعطاف بیشتری برای صدور ویزای شینگن دارند؛ بنابراین، برای کسانی که بار اول است که قصد سفر به حوزه شینگن را دارند، پیشنهاد می‌شود که از کشورهایی که شرایط آسان‌تری برای اخذ ویزای شینگن دارند اقدام کنند.

سخت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن ۲۰۲۴

شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… کشورهای مختلف با هم متفاوت است. این موضوع درباره کشورهای عضو پیمان شینگن نیز صدق می‌کند؛ بنابراین، در صورتی که قصد دارید به این منطقه سفر کنید، لازم است که سخت‌گیرترین کشورها برای اخذ ویزا را نیز بشناسید.

به طور کلی، هلند، آلمان، فرانسه و اتریش شرایط سخت‌گیرانه‌ای را برای ارائه ویزا به ساکنین کشورهای دیگر مخصوصاً ایران دارند؛ زیرا تعداد پناهندگان این کشورها عدد بالاتری نسبت به سایر کشورهای عضو شینگن دارد؛ بنابراین، شانس افرادی که بدون دعوت‌نامه، تمکن مالی قوی و… می‌خواهند به این کشورها مسافرت یا مهاجرت کنند دشوارتر خواهد بود.

اخذ ویزای شینگن با ویزا ۲۱

بدون شک اخذ ویزای شینگن امری سخت و پیچیده است. شما باید در وهله‌ی اول وقت سفارت بگیرید که این کار بعضاً بسیار پیچیده و عذاب آور خواهد بود. پس از رزرو قرار ملاقات با سفارت، لازم است مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا را آماده کنید. اگر چه آماده سازی مدارک مهم است. اما اینکه چه مدارکی برای ویزای درخواستی باید ارائه دهید را نیز باید مورد توجه قرار دهید.

 ناگفته نماند برای مراجعه به سفارت یا کارگزاری باید اطلاعات کافی از هزینه خدمات، هزینه صدور ویزا و یکسری از جزئیات داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با کوچک‌ترین اشتباه یا کم کاری با ریجکت درخواستتان مواجه شوید.

با این اوصاف چرا همچنان می‌خواهید ریسک کنید؟ شما می‌توانید پروسه اخذ ویزا شینگن را از ۰ تا ۱۰۰ به تیم ویزا ۲۱ بسپارید. ما در ویزا ۲۱ تمام اقدامات لازم برای صدور ویزای شما را پیگیری خواهیم کرد. همچنین در صورت نیاز به اقدامات شخصی نظیر مراجعه به کارگزاری برای انگشت نگاری می‌توانید از مشاوره کارشناسان حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید؛ بنابراین اگر می‌خواهید شانس خود را برای صدور ویزا افزایش دهید و با آرامش کامل اقدامات اخذ ویزا را انجام دهید، با ما تماس بگیرید.

اضافه شدن بلغارستان و رومانی به محدوده شینگن

۳۱ مارس ۲۰۲۴ قانونی تصویب شد که بلغارستان و رومانی نیز رسماً به محدوده شینگن پیوستند. اما این پیوستن فقط در مورد مرزهای هوایی و دریایی می‌باشد. با توجه به وتوی اتریش برای پیوستن این دو کشور به محدوده شنگن تردد زمینی دارندگان ویزای شنگن به این دو محدوده دارای محدودیت است؛ بنابراین می‌توان گفت که تا این لحظه پیوستن این دو کشور به محدوده شنگن حالتی نمادین دارد؛ بنابراین منطقه شنگن در حال حاضر داری ۲۹ کشور است.

سخن پایانی

برای اخذ ویزای شینگن تضمینی لازم است که کلیه مدارک لازم را آماده کرده و با کمک مشاورین متخصص این حوزه برای دریافت ویزا اقدام کنید. البته سهولت اخذ ویزا تاثیری در مدت ویزای شینگن نخواهد داشت و به دلیل بروز مشکلاتی مانند پناهندگی با ویزای شینگن لازم است که پس از پایان اعتبار ویزای خودتان از این محدوده خارج شوید. برای اخذ انواع ویزای شینگن و ورود در کمترین زمان به اروپا با مشاورین ویزا ۲۱ در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

۱) راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن کدام است؟

برای نخستین سفر خود با ویزای شینگن، توصیه می‌شود کشورهایی نظیر اسپانیا را مد نظر قرار دهید؛ چرا که اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی است که به سهولت ویزای توریستی برای مسافران خارجی صادر می‌کند.

۲) ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن نوعی روادید کوتاه‌مدت به شمار می‌رود که به دارنده آن امکان می‌دهد تا در بازه زمانی ۱۸۰ روزه، حداکثر به مدت ۹۰ روز در منطقه شینگن گردش نماید.

۳) چگونه می‌توان برای ویزای شینگن اقدام کرد؟

جهت درخواست ویزای شینگن، ضروری است به سفارت یا کنسولگری کشوری مراجعه کنید که قصد دارید مدت زمان بیشتری از سفر خود را در آن سپری کنید. اگر برنامه دارید چندین کشور را بازدید کنید، لازم است از طریق کشوری اقدام کنید که نخست وارد آن می‌شوید .

۴) هزینه درخواست ویزای شینگن چقدر است؟

بسته به نوع ویزای شینگن (گردشگری، تحصیلی و غیره)، قیمت ویزای شینگن متفاوت خواهد بود. به طور کلی، هزینه ویزای شینگن برای بزرگسالان حدود ۸۰ یورو و برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال حدود ۴۰ یورو است. البته این هزینه‌ها ممکن است بسته به ملیت متقاضی و نوع ویزا متفاوت باشد.

۵) چقدر طول می‌کشد تا ویزای شینگن صادر شود؟

مدت زمان پردازش درخواست ویزای شینگن معمولاً بین ۱۵ الی ۳۰ روز کاری است. در برخی موارد خاص، این مدت می‌تواند طولانی‌تر نیز شود.

۶) آیا می‌توانم ویزای شینگن خود را تمدید کنم؟

تمدید ویزای شینگن تنها در شرایط ویژه‌ای مانند وضعیت اضطراری یا موارد خاص شخصی امکان‌پذیر است. جهت درخواست تمدید، لازم است به مراجع ذی‌صلاح در کشور محل اقامتتان مراجعه کنید.

۷) چه نوع ویزای شینگنی می‌توانم درخواست کنم؟

انواع ویزای شینگن شامل ویزای توریستی، تجاری، بازدید از خانواده و دوستان، ترانزیت فرودگاهی و درمانی می‌باشد.

۸) آیا با ویزای شینگن می‌توانم در هر کشور شینگن کار کنم؟

ویزای شینگن به طور معمول اجازه کار را نمی‌دهد. برای اشتغال در کشورهای عضو شینگن، لازم است برای ویزای کاری اقدام کنید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

چرا این مقاله برای شما مفید بود ؟

۱۴۰۳/۴/۴ ۱۰:۱۴:۵۸

۵۶۹ Comments

  1. پارمیدا اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ در ۹:۵۸ ق٫ظ - پاسخ دادن

    با سلام و خسته نباشید من برای پدر و مادرم دعوت نامه از کشور المان فرستادم
    و شخصی بود که برای ما وقت سفارت گرفت و گفت ۱۰۰ درصد ویزا هستن من باردار بودم و احتیاج به پدر و مادرم داشتم و این قضیه مال ماه اسفند ۱۴۰۲ می‌باشد متاسفانه یه هفته به سال جدید مادر و پدر من رد شدن به خاطر مورد و بند ۳
    این در صورتی بود که پدر من جواز کارگاه و روزنامه رسمی کشوری و سند وکالتی کارگاه و اجاره نامه منزلشان در نیاروان و لیست بیمه دو تا کارگرش هم گذاشته بود و گردش مالی خوب داشتن و مادرم هم مبلغ دویست میلیون پول به عنوان تمکن مالی داشتند و اولین بار بود که میخواستن المان بیایند و سفر اروپایی نداشتند
    با توجه به مدارک بالا به نظرتون چرا از تمکن مالی ایراد گرفتن میخواستم نظر شما رو بدونم
    و البته من در نه هفته سقط کردم و اعتراض برای مادرم زدم با مدارک بارداری و سقطم
    و دعوت نامه همسرم هم با تمکن مالی بود چون همسرم کار دولتی و قرارداد بی نهایت دارد
    و آیا اعتراض ممکنه مثبت بشود البته اعتراض رو فقط برای مادرم فرستادم

  2. Geeta اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ در ۴:۲۳ ب٫ظ - پاسخ دادن

    باسلام
    ببخشید اگه ویزای شنگین که برای اولین بار اقدام میکنیم رجکت بشه و مثلا روز بعد برای رفع رجکنتی اقدام کنیم دوباره وقت سفارت میدن و باید برای انگشت ن‌اری و کارای دیگه حدود یکی دو هفته بعد بریم سفارت یا خیلی طول مبکشه رفع رجکتی و چند ماهی پروسه اش لست؟ممنون از راهنماییتون.

  3. Geeta اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ در ۴:۲۱ ب٫ظ - پاسخ دادن

    باسلام
    ببخشید اگه ویزای شنگین که برای اولین بار اقدام میکنیم رجکت بشه و مثلا روز بعد برای رفع رجکنتی اقدام کنیم دوباره وقت سفارت میدن و باید برای انگشت ن‌اری و کارای دیگه حدود یکی دو هفته بعد بریم سفارت ؟ممنون از راهنماییتون.

  4. بشیر اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ - پاسخ دادن

    سلام خدمت شما خسته نباشید
    من در تاریخ ۲۳.۱.۲۰۲۴ درربخش کنسولی سفارت آلمان مصاحبه دادم برای ویزای ملی انگشت نگاری شدم بنا به نقصی مدارک به من ۲ ماه زمان تعین کردن که درستش کنم در تاریخ ۲۸ .۳ .۲۰۲۴ مدارکم درست کردم و در صندوق سیاه سفارت تحویل دادم تا فعلآ یک ماه میگذره ولی هیچ خبری نیست آیا مددت انتظار بیشتر از یک ماه هست ؟ از کجا میتونم بیگیری کنم تا ببینم به چه مرحله رسیده ؟ ممنون میشم پاسخ بدین .

  5. لیلا اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ در ۹:۴۶ ق٫ظ - پاسخ دادن

    سلام من و همسرم برای ایتالیا و دیدار دو فرزندمون اقدام کردیم و امروز پاسپورتهامون رسید و کنارش نامه ای هست که نشون میده ریجکت شدیم ، مُهر ریجکت نخورده پاسپورتها . اعتراض کنیم یا دوباره اقدام کنیم ؟ ممنونم از شما و پاسخگویی تون

    • کارشناس ویزا ۲۱ اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ - پاسخ دادن

      وقت بخیر پاسخ شما در کانال داده شد

ثبت ديدگاه

Call Now Buttonتماس با ما