سفارت فرانسه در تهران

سفارت فرانسه در تهران

برای انجام امور مربوط به صدور انواع ویزا لازم است که متقاضیان به سفارت یا کنسولگری آن کشور مراجعه کنند. سفارت فرانسه در تهران نیز جهت انجام امور مربوط به بررسی مدارک مسافران و مهاجران این کشور، امور بیومتریک و… راه‌اندازی شده است؛ بنابراین با هر هدفی قصد سفر به فرانسه را داشته باشید، لازم است که وقت سفارت فرانسه در تهران را بگیرید و در زمان تعیین شده در این مکان حاضر شوید.

کارگزاری سفارت فرانسه vfs

کارگزاری سفارت فرانسه در ایران شرکت به عنوان vfs نیز شناخته می‌شود. وظیفه اصلی این شرکت ثبت اطلاعات بیومتریک متقاضیان و دریافت مدارک مورد نیاز اخذ ویزا جهت بررسی است.

قبل از اینکه در سفارت حاضر شوید، لازم است که از طریق سایت سفارت فرانسه و به صورت آنلاین وقت ویزای این کشور را بگیرید؛ بنابراین مانند گذشته نیاز به مراجعه حضوری و ایستادن در صف‌های طولانی سفارت جهت بررسی مدارکتان را نخواهید داشت.

آموزش زبان فرانسوی در سفارت فرانسه

سفارت فرانسه برای کسانی که به زبان این کشور علاقه دارند یا افرادی که می‌خواهند به فرانسه مهاجرت کنند دوره‌های متعددی را برگزار می‌کند. برای یادگیری فرانسوی و دریافت مدرک معتبر زبان فرانسوی از سفارت فرانسه، لازم است که در مدرسه زبان فرانسوی سفارت در ایران شرکت کنید.

پس از اتمام دوره یادگیری این زبان و دریافت مدرک معتبر پایان دوره آموزش فرانسه می‌توانید خودتان را برای حضور در این کشور اروپایی آماده کنید.

Learn French | TV App | Roku Channel Store | Roku

ساعات و روز‌های کاری مرکز زبان فرانسه تهران

یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۷

آدرس مرکز زبان فرانسه در تهران

خیابان انقلاب، بین چهارراه کالج و میدان فردوسی، کوچهٔ ابیورد، بن‌بست کیمیا، پلاک

ایمیل سفارت فرانسه در تهران

اگر برای مواردی مانند علت ریجکت شدن ویزای فرانسه و… نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارید، این امکان برایتان وجود دارد که از طریق ایمیل سفارت فرانسه دلیل این موضوع را جویا شوید. البته برای هماهنگی امور فرهنگی و… نیز ایمیل‌های مختلفی توسط سفارت این کشور در نظر گرفته شده است.

موضوع استفاده از ایمیل آدرس ایمیل
وقت تایید مدارک legalisations.teheran-amba@diplomatie.gouv.fr
نامه‌نگاری امور ویزا consulaire.teheran@diplomatie.gouv.fr
وقت سفارت برای همسران اتباع فرانسوی visas.teheran@diplomatie.gouv.fr
نامه‌نگاری در امور فرهنگی scac.teheran-amba@diplomatie.gouv.fr
نامه‌نگاری در امور اقتصادی teheran@dgtresor.gouv.fr
موضوع استفاده از ایمیل آدرس ایمیل
وقت تایید مدارک legalisations.teheran-amba@diplomatie.gouv.fr

به دنبال اخذ ویزای فرانسه هستید ؟ مقاله روبه رو را مطالعه نمایید —>>> وقت سفارت فرانسه

ترجمه مدارک توسط مترجمان رسمی سفارت فرانسه

برای دریافت ویزای فرانسه لازم است که حتماً مدارکتان را به زبان فرانسوی ترجمه کنید. این مدارک باید به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز رسیده باشند، تا سفارت آن‌ها را بررسی کند. برای اینکه بتوانید مدارکتان را به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کرده و به سفارت فرانسه در تهران تحویل دهید، لازم است که دارالترجمه‌های معتبر مورد تایید قوه قضاییه مراجعه کنید.

آدرس کارگزاری سفارت فرانسه

سفیر فرانسه سال‌های طولانی است که به ایران رفت و آمد دارد و بیش از 130 سال است که آدرس سفارت این کشور در تهران تغییر نکرده؛ بنابراین برای اخذ ویزای فرانسه می‌توانید به آدرسی که از سال 1896 این سفارت در آن تاسیس شده مراجعه کنید.

● آدرس سفارت فرانسه در تهران: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، پلاک 66-64

● آدرس بخش سیاسی: خيابان نوفل‌لوشاتو، پلاك ٦٤

● آدرس بخش کنسولی: خيابان نوفل‌لوشاتو، پلاك 66

● آدرس بخش فرهنگی: خيابان نوفل‌لوشاتو، پلاك 65

شماره تلفن سفارت فرانسه

برای دریافت وقت سفارت فرانسه فوری یا عادی یا مواردی مانند بررسی مدارک و…، سفارت فرانسه پاسخگوی تماس‌های تلفنی دریافتی نخواهد بود. تنها در شرایطی که برای دریافت شرایط امور توریستی، اقتصادی و سیاسی نیاز به دریافت اطلاعات دارید می‌توانید با سفارت این کشور در ارتباط باشید.

نام بخش سفارت شماره تلفن
بخش کنسولی تلفن: 64094000 021

فکس: 93/92 40 09 64 021

بخش همکار‌های فرهنگی تلفن: 00 40 09 64 021

فکس: 95 40 09 64 021

رئیس و سفیر وقت سفارت فرانسه در ایران

از زمان تاسیس سفارت فرانسه در ایران بیش از 20 سفیر برای آن انتخاب شده و در حال حاضر، آقای نیکولا رُش که در سال 2022 انتخاب شده، ریاست سفارت این کشور را بر عهده دارد. نیکولا رُش دانش‌آموخته کتیبه شناسی است و لیسانس تاریخ را نیز از دانشگاه سوربون پاریس اخذ کرده.

روزهای کاری سفارت فرانسه در ایران

سفارت فرانسه در 17 روز از سال تعطیل است و خدمات کنسولی را به متقاضیانی که قصد اخذ ویزای فرانسه دارند ارائه نمی‌دهد؛ اما ساعت کاری سفارت فرانسه در روزهای غیر تعطیل از یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 7.30 صبح تا 8 شب است. روزهایی که سفارت در آن‌ها تعطیل است را در جدول زیر جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

تعطیلات سفارت فرانسه در تهران تاریخ تعطیلات
ولادت حضرت علی (ع) 15 فوریه 2023
ملی شدن صنعت نفت 20 مارس 2023
نوروز 21 مارس 2023
نوروز 22 مارس 2023
نوروز 23 مارس 2023
نوروز 24 مارس 2023
عید پاک 17 آوریل 2023
روز کارگر 1 می 2023
عید فطر 2 می 2023
آتش‌بس جنگ جهانی دوم 8 می 2023
عروج مسیح 26 می 2023
قیام 15 خرداد 5 ژوئن 2023
عید قربان 29 ژوئن 2023
تاسوعا 27 جولای 2023
عاشورا 28 جولای 2023
وفات پیامبر (ص) 14 سپتامبر 2023
کریسمس 25 دسامبر 2022

خدمات سفارت فرانسه در ایران

سفارت فرانسه در ایران خدمات ویزا برای صدور ویزای کوتاه‌مدت شینگن برای گردشگری، دیدار خانوادگی، کار کوتاه‌مدت و غیره، ویزای بلندمدت برای تحصیل، کار، پیوستن به خانواده و دیگر اقامت‌های بلندمدت و ویزای ترانزیت برای توقف کوتاه‌مدت در فرانسه در مسیر به کشور دیگری را ارائه می‌دهد. همچنین، از سفارت این کشور می‌توانید خدمات کنسولی مانند صدور و تمدید گذرنامه و کارت شناسایی برای شهروندان فرانسوی، ثبت تولد، ازدواج، طلاق و فوت و کمک و حمایت در مواقع اضطراری برای شهروندان فرانسوی را نیز داشته باشید.

خدمات فرهنگی و آموزشی مانند ترویج فرهنگ و زبان فرانسه از طریق همکاری با موسسات آموزشی و فرهنگی در ایران و ارائه بورسیه‌های تحصیلی و تحقیقاتی یا خدمات تجاری، مانند تسهیل روابط تجاری بین فرانسه و ایران یا ارائه اطلاعات و راهنمایی به شرکت‌های فرانسوی که در ایران فعالیت می‌کنند یا قصد دارند فعالیت کنند نیز توسط سفارت این کشور ارائه می‌شود.

سخن پایانی

سفارت فرانسه بیش از 20 سال است که در ایران فعالیت دارد و خدمات مربوط به امور کنسولی را جهت اخذ ویزای این کشور ارائه می‌کند. برای اینکه بتوانید ویزای کشور فرانسه را دریافت کنید، لازم است که وقت سفارت را به صورت اینترنتی دریافت کرده و مدارکتان را طبق زمان‌بندی مشخص شده به سفارت تحویل دهید.

برای دریافت وقت از سفارت فرانسه و اخذ ویزای این کشور نیاز به دریافت راهنمایی از تیم‌های متخصص در این زمینه دارید. متخصصان ویزا 21 با آخرین تغییراتی که در زمینه اخذ وقت سفارت یا ویزای فرانسه وجود دارد به خوبی آشنا هستند و این تیم حرفه‌ای کمکتان می‌کنند تا بتوانید وقت انواع ویزای فرانسه را در اسرع وقت دریافت کرده، مدارکتان را بدون نقص آماده کرده و در کمترین زمان ویزای این کشور اروپایی را دریافت کنید.

سؤالات متداول+ جواب

1) آیا مراجعه به سفارت فرانسه در تهران برای افغان‌ها امکان‌پذیر است؟

با وجود داشتن پاسپورت معتبر دارای اعتبار و سن بالای 18 سال فرد می‌تواند به سفارت ایران برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کند.

2) آیا تکمیل فرم سفارت فرانسه pdf شده الزامی است؟

برای اخذ ویزای فرانسه حتماً باید فرمی که توسط سفارت این کشور ارائه شده را تکمیل کرده و همراه مدارکتان تحویل دهید.

3) چگونه می‌توانم وقت سفارت فرانسه در تهران را رزرو کنم؟

برای رزرو وقت سفارت فرانسه، لازم است که از طریق سامانه آنلاین رسمی سفارت اقدام کنید.

4) آیا امکان پیگیری وضعیت درخواست ویزا وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید وضعیت درخواست ویزای خود را از طریق وب‌سایت سفارت پیگیری کنید. پس از اقدام برای ویزا به متقاضی یک شماره پیگیری اختصاص داده می‌شود که با بهره‌گیری از آن قادر خواهند بود وضعیت درخواست خودشان را بررسی کنید.

5) چه زمانی باید برای وقت سفارت اقدام کنم؟

در صورتی که نیاز به ویزا و یا وقت سفارت فرانسه دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید 

با تشکر ،ویزا 21

آیا این مقاله مفید بود ؟

چرا این مقاله برای شما مفید بود ؟

2 دیدگاه دربارهٔ «سفارت فرانسه در تهران»

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما