روز های تعطیل سفارت اسپانیا در تهران

 

روزهای تعطیل سفارت اسپانیا در تهران برای آن دسته از متقاضیانی که به دنبال ویزا هستند، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد در تکاپوی سفر به اسپانیا می‌باشند. اما این افراد می‌بایست در ابتدا مقدمات سفر را آماده کنند. یکی از این مقدمات گرفتن ویزا از سفارت اسپانیا می‌باشد. لازم به ذکر است بدون داشتن ویزا امکان سفر به اروپا بالاخص اسپانیا وجود نخواهد داشت. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا سفارت این کشور همه روزه باز است؟ آیا خدمات مربوط به ویزای اسپانیا در تمام روزهای سال ارائه می‌شود؟ برای کسب اطلاعات در این زمینه پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

روزهای تعطیل سفارت اسپانیا در تهران

سفارت اسپانیا یا کارگزاری BLS

جالب است بدانید سفارت اسپانیا هیچ خدماتی به متقاضیان ویزا ارائه نمی‌دهد. تمام امور مربوط به ویزای این کشور به کارگزاری BLS واگذار شده است. بنابراین زمانی که از روزهای تعطیل سفارت اسپانیا در تهران صحبت می‌کنیم، منظور ما روزهایی است که کارگزاری این کشور در تهران بسته است، نه سفارت! چرا که امکان ورود به سفارت اسپانیا برای متقاضیان ویزا وجود ندارد. بنابراین افراد می‌بایست جهت ارائه درخواست و سایر خدمات کنسولی به شرکت BLS مراجعه نمایند. در نتیجه روزهای کاری سفارت چندان اهمیت ندارد و این روزهای تعطیل در بی ال اس است که دانستن آن می‌تواند مهم و ضروری باشد.

لوکیشن دفتر BLS

با وجود این که در حال حاضر سفارت اسپانیا هیچ خدماتی به ارباب رجوع ارائه نمی‌دهد، اما شاید شما تمایل داشته باشید این سفارت را از نزدیک مشاهده کنید. شاید هم کار خاصی در آنجا داشته باشید. به هر حال دانستن آدرس اصلی سفارت کشور اسپانیا خالی از لطف نیست:

  • تهران – دروس – بلوار شهرزادی – نبش کوچه شادی – خیابان اسدی – پ 10

با این وجود اگر به طور جدی پیگیر امور مربوط به ویزای خود باشید، حتما می‌دانید که به جای سفارت باید به کارگزاری بی ال اس در تهران مراجعه نمایید، چرا که بخش خدمات و کنسولگری سفارت بر عهده این دفتر می‌باشد. در این صورت می‌بایست از آدرس زیر استفاده کنید:

  • تهران – خیابان پاسداران شمالی – پایین تر از 4 راه فرمانیه – نبش نارنجستان چهارم – پ 1 – مجتمع آرتمیس – طبقه 12

 

لوکیشن دفتر BLS

تعطیلات در سفارت اسپانیا

بنا بر این شد که برای بررسی روزهای تعطیل سفارت اسپانیا در تهران روزهای کاری کارگزاری آن را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که ما برای دریافت ویزا با این موسسه سر و کار خواهیم داشت. همانطور که می‌دانید روزهای تعطیل در دنیا شامل 2 دسته مختلف می‌شوند. دسته اول تعطیلاتی هستند که به انتهای هفته مربوط می‌شوند. این تعطیلات برای استراحت و دوری افراد از خستگی ناشی از کار در نظر گرفته شده است. در مقابل تعطیلاتی نیز وجود دارد که به تعطیلات رسمی معروف هستند. این تعطیلات در کشورهای مختلف به دلیل مناسبت‌ها و مراسم گوناگون در نظر گرفته شده‌اند.

روزهای کاری دفتر BLS

بدیهی است کارگزاری سفارت اسپانیا نیز در روزهای آخر هفته برای کارکنان خود تعطیلاتی در نظر بگیرد. این یک رسم معروف در تمام دنیا می‌باشد. با این حال یک عرف شکنی در روزهای کاری این موسسه مشاهده می‌شود. اغلب کشورهای مسلمان روز جمعه تعطیل هستند، در حالی که کشورهای اروپایی روزهای شنبه و یکشنبه را به عنوان تعطیلات آخر هفته معرفی کرده‌اند. با این وجود دفتر بی ال اس در تهران روزهای یکشنبه تا پنجشنبه دایر است. به عبارتی این دفتر روزهای جمعه و شنبه را به عنوان روزهای تعطیل در نظر گرفته که در نوع خود جالب است. جدول زیر روز و ساعات کار این شرکت را نشان می‌دهد:

روزهای هفته دایر / تعطیل ساعات کاری
شنبه تعطیل
یکشنبه دایر 16 – 8:30
دوشنبه دایر 16 – 8:30
سه شنبه دایر 16 – 8:30
چهارشنبه دایر 16 – 8:30
پنجشنبه دایر 16 – 8:30
جمعه تعطیل

روزهای تعطیل سفارت اسپانیا در تهران

برای بررسی روزهای کاری دفتر BLS ما روزهای کاری و تعطیلات آخر هفته این شرکت را بررسی کردیم. جدول بالا این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. اما همانطور که گفته شد، بخشی از تعطیلات هر موسسه یا شرکتی، به تعطیلات رسمی آن بازمی‌گردد. با توجه به ماهیت خارجی موسسه BLS و البته قرار گرفتن آن در ایران، تعطیلات رسمی این کارگزاری به روزهای مهم سال در خارج و داخل ایران مربوط می‌شود. در ادامه روزهای تعطیل رسمی این دفتر را با هم بررسی می‌کنیم. طبیعتا در این روزها امکان خدمت رسانی به متقاضیان وجود نخواهد داشت.

  • سال نوی میلادی (1 ژانویه)
  • سال نوی شمسی یا عید نوروز (1 فروردین و 2 فروردین)
  • روز طبیعت (13 فروردین)
  • عید پاک (اولین یکشنبه پس از 21 مارس)
  • روز کارگر (11 اردیبهشت)
  • رحلت امام خمینی (14 خرداد)
  • عید قربان (10 ذوالحجه)
  • رحلت حضرت محمد (28 صفر)
  • شهادت امام حسن عسکری (8 ربیع الاول)
  • روز ملی اسپانیا (12 اکتبر)
  • روز قانون اساسی اسپانیا (6 دسامبر)
  • میلاد مسیح (25 دسامبر)

 

 

در روزهای تعطیل هیچ خدماتی به متقاضیان ارائه نخواهد شد

به عنوان نکته آخر بد نیست یکبار دیگر جداول مربوطه را مرور کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید روزهای کاری دفتر BLS ،کارگزاری سفارت اسپانیا در تهران مشخص است. این سفارت در روزهای جمعه و شنبه تعطیل بوده و هیچگونه خدماتی به متقاضیان ارائه نمی‌دهد. از طرفی این کارگزاری در روزهای موسوم به تعطیلات رسمی نیز دایر نبوده و از ارائه خدمات معذور است. در روزهای منتهی به تعطیلات، بالاخص تداخل تعطیلات معمولا وقت سفارت رزرو شده مدت زمان بیشتری زمان خواهد برد. بنابراین به این نکته توجه کنید تا مشکلی از بابت سفر برایتان ایجاد نشود.

جهت کسب اطلاعات در مورد نخوه اخذ ویزا و وقت سفارت اسپانیا مقاله روبه رو را مطالعه نمایید –>>> وقت سفارت اسپانیا

دریافت وقت سفارت از ویزا 21

اگر به دنبال دانستن روزهای تعطیل سفارت اسپانیا در تهران بودید، احتمالا به دنبال ویزای اسپانیا هستید. برای گرفتن این ویزا می‌توانید به صورت شخصی به سایت کارگزاری BLS مراجعه نمایید و یک وقت رزرو کنید. با این حال پروسه درخواست وقت سفارت از این کارگزاری چالش‌ها و نکات زیادی دارد که باید در زمان ثبت نام به آنها توجه کنید. اگر می‌خواهید این کار را به یک مجموعه کاربلد بسپارید، ویزا 21 در این پروسه همراه شما است. کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند و در اولین زمان ممکن وقت سفارت شما را تعیین نمایند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما