مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

خانه >>> ویزای شینگن >>> مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

 

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چگونه متقاضیان ویزای شینگن غربالگری می‌گردند؟ تصمیم‌گیری برای صدور یا عدم صدور ویزا با توجه به مدارک ارائه شده به سفارت انجام می‌شود. در واقع افسر هر سفارت با بررسی مدارک متقاضی اعم از مدارک هویتی، گواهی سوء پیشینه، نامه تمکن مالی و … صلاحیت فرد برای ورود به منطقه‌ی شینگن را بررسی می‌کند. در صورت برخورداری از شرایط مناسب با درخواست وی موافقت خواهد شد، در غیر این صورت درخواست متقاضی ریجکت می‌شود. بنابراین آگاهی از مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن بسیار مهم است. در این راهنما از سایت ویزا 21 مدارک ویزای شینگن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

اهمیت مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

همانطور که مستحضر هستید، برای درخواست ویزای شینگن می‌بایست وقت سفارت بگیرید. با این حال چند سالی می‌شود که پروسه وقت سفارت هر کشور به کارگزاری‌های مختلف واگذار شده است. به این ترتیب متقاضیان در هیچ یک از مراحل درخواست به طور مستقیم با سفارت در ارتباط نبوده و باید از خدمات کارگزاری آن سفارت بهره ببرند. با این حال هنوز هم تصمیم‌گیری نهایی برای صدور یا عدم صدور ویزا برعهده سفارت است. به طوری که کارگزاری پس از دریافت مدارک متقاضی، می‌بایست آن را به افسر سفارت تحویل دهد. افسر یا نماینده سفارت نیز پس از دریافت مدارک از کارگزاری با استناد به این مدارک تصمیم می‌گیرد که ویزا برای فرد صادر شود یا نه!

دانستن روال کاری سفارت‌ها این موضوع را اثبات می‌کند که مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن اهمیت بسیار زیادی دارند. چرا که متقاضیان هیچ ارتباطی با سفارت نداشته و تنها مدارک آن‌ها مورد پردازش قرار می‌گیرد. هرگونه مشکل یا نقص در مدارک ارائه شده، به طور حتم با جواب منفی جریمه خواهد شد. به دلیل اهمیت بالای مدارک در پروسه صدور ویزا این راهنما به این موضوع اختصاص پیدا کرده است. لطفا با دقت فراوان این مطالب را بخوانید و در زمان جمع آوری مدارک مو به مو آن‌ها را رعایت کنید.

 

اهمیت مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

اولین چیزی که باید درباره مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن بدانید، این است که این مدارک با توجه به نوع ویزای درخواستی کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین لیست ارائه شده به تمام متقاضیان یکسان نیست. برای مثال مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی شینگن نیاز است، با مدارک ویزای کاری شینگن کاملا متفاوت هستند. پس در اولین گام باید تعیین کنید نوع ویزای درخواستی شما چیست. بعد از آن نسبت به جمع آوری اسناد و مدارک اقدام کنید. البته در این لیست بسیاری از گزینه‌ها ثابت باقی می‌مانند. در واقع تفاوتی ندارد که هدف شما از ویزا چیست، یکسری مدارک پای ثابت لیست مورد نیاز می‌باشند. این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر با دست کم 6 ماه اعتبار
  • اصل مدارک هویتی از جمله شناسنامه به همراه ترجمه آن‌ها
  • بیمه مسافرتی
  • نامه تمکن مالی و گردش حساب
  • رسید رزرو هتل یا گواهی اجاره خانه
  • بلیط رفت و برگشت
  • فیش پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی سوء پیشینه
  • مدارکی که ثابت می‌کند قصد بازگشت به کشور خود را دارید

 

برای اطلاع از نحوه اخذ ویزا مقاله اخذ ویزای شینگن را مطالعه نمایید

همچنین برای اطلاع از چگونگی اخذ ویزا بدون ضمانت میتوانید مقاله اخذ ویزای شینگن بدون ضمانت بازگشت را مطالعه نمایید

تمکن مالی چقدر باشد؟

یکی از مهمترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن مدارک دال بر اثبات تمکن مالی است. متقاضی می‌تواند با ارائه صورت حساب بانکی تمکن مالی خود را اثبات کند. البته برای سفارت برخی از کشورها ارائه سند ملکی یا سایر اموال و دارایی‌ها نیز مورد قبول است. در بسیاری از مواقع تمکن مالی شما می‌تواند توسط فرد دیگری تضمین شود. این موضوع بیشتر برای متقاضیان ویزای تحصیلی کاربرد دارد که خانواده قرار است حامی مالی آنها باشد. البته ارائه مدارک تمکن مالی داستان مفصلی دارد. برای مثال برای ویزاهای توریستی و کاری میزان تمکنی که از متقاضی خواسته می‌شود، بسیار متفاوت است.

  • سفارت باید اطمینان حاصل کند که متقاضی در طول مراجعه به شینگن توانایی تامین نیازهای مالی خود را دارد.

چه مدارکی ثابت می‌کند متقاضی قصد بازگشت به کشور خود را دارد؟

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن مدارکی هستند که بازگشت شما به کشور فعلی را ضمانت می‌کنند. اهمیت اثبات این موضوع برای متقاضیان ویزای توریستی دوچندان است. با این حال تمام داوطلبان ویزاهای شینگن باید نسبت به جمع آوری چنین مدارکی اقدام کنند. برای مثال اگر به دنبال ویزای نوع  (توریستی) هستید، گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه می‌تواند سفارت را از بازگشت شما به کشور مبدا آسوده خاطر کند.

  • با توجه به افزایش تعداد متقاضیان ویزا و عدم بازگشت آنها سفارت باید از بازگشت متقاضی به کشور مبدا اطمینان حاصل کند.

 

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ویزا شینگن

مدارک ویزای شینگن تحصیلی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن تحصیلی همان مدارکی است که در بالا به آن اشاره شد. با این حال فرد نمی‌تواند بدون هماهنگی‌های لازم برای دریافت این نوع ویزا اقدام کند. دقت کنید ویزای تحصیلی در طبقه بندی ویزاهای ملی شینگن (نوع ) قرار دارد. بلکه این ویزا تنها برای افرادی صادر خواهد شد که دعوتنامه داشته باشند. بنابراین قبل از هر اقدامی متقاضی ملزم به اخذ پذیرش از دانشگاه یا مراکز عالی آموزشی می‌باشد. به این ترتیب در درخواست‌های تحصیلی، علاوه بر مدارک فوق دعوتنامه باید ارائه گردد. در غیر این صورت سفارت درخواست فرد را مورد پردازش قرار نخواهد کرد.

  • در پروسه دریافت دعوتنامه به احتمال فراوان دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی از شما ترجمه ریزنمرات و گواهی تحصیلی درخواست خواهد کرد. شما می‎بایست این مدارک را برای دریافت نامه پذیرش آماده کرده باشید.

مدارک ویزای شینگن تجاری

ویزاهای کاری نیز در میان ویزاهای ملی دسته بندی می‌شوند. برای ارسال درخواست این ویزاها نیز متقاضی باید دعوتنامه داشته باشد. منتهی این دعوتنامه نه از یک مرکز آموزشی، بلکه می‌بایست از شرکت یا موسسه معتبر در ناحیه شینگن دریافت گردد. در این دعوتنامه مشخصات شرکت یا موسسه باید به طور دقیق درج شده باشد، در غیر این صورت باز هم سفارت درخواست را پردازش نخواهد کرد. البته اگر قصد شما از ویزای تجاری سرمایه گذاری در ناحیه شینگن باشد، نیازی به دعوتنامه نیست. در این شرایط تنها باید تمکن مالی فرد بسیار بالا باشد.

  • برای دریافت دعوتنامه از موسسات و شرکت‌ها نیز معمولا نامه سوابق کاری لازم خواهد شد. در واقع فرد باید اثبات کند، در حوزه کاری توانایی مناسبی دارد.

مدارک ویزای شینگن توریستی

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای شینگن، ویزای توریستی (نوع C) است. مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن توریستی کمی متفاوت خواهد بود. اول این که داوطلب این ویزا باید به صورت دقیق برنامه سفر خود را ارائه دهد. نکته بعدی اطمینان خاطر از بازگشت متقاضی به کشور مبدا است. این موضوع اهمیت زیادی دارد و اگر سفارت از این بابت اطمینان حاصل نکند، به هیچ وجه ویزا صادر نخواهد کرد. نحوه این کار به سفارت و شرایط شما بستگی دارد. فارغ از تمام موارد گفته شده، در ویزاهای توریستی تمکن مالی نیز بسیار مهم بوده و سفارت با دقت به مدارک مربوط به تمکن مالی توجه می‌کند.

اگر برای بازدید از خانواده و اقوام درجه یک نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام می‌کنید، شرایط شما آسانتر است. در این صورت می‌توان با ارائه دعوتنامه و همچنین مدارکی برای قبول هزینه از جانب فرد ساکن شینگن به راحتی به ویزا دست پیدا کرد.

شرایط پذیرش مدارک توسط سفارت

تا به اینجا با مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن آشنا شدیم. با این حال شما نمی‌توانید مدارک مربوطه را به زبان فارسی به سفارت تحویل دهید. واضح است که در این صورت مدارک شما توسط سفارت مورد قبول واقع نخواهد شد. اما برای ارائه مدارک چه شرایطی لازم است؟ پس از انتخاب سفارت متقاضی می‌بایست با توجه به قوانین سفارت نسبت به ترجمه مدارک اقدام کند. بسیاری از کشورهای ناحیه شینگن مدارک شما را به زبان انگلیسی دریافت می‌کنند. با این حال برخی سفارت برخی از کشورها نیز مدارک را تنها به زبان مقصد می‌پذیرند. آلمان و اسپانیا جزو این کشورها هستند.

این تنها رو طرف ماجرا می‌باشد. جالب است بدانید برای برخی از سفارت‌ها ترجمه مدارک به تنهایی اکتفا نمی‌کند. در واقع متقاضی باید علاوه‌بر ترجمه تک تک مدارک ارائه شده، نسبت به اخذ تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری اقدام کند. برای مثال سفارت کشور یونان در این دسته قرار دارد و به هیچ وجه مدارک را بدون تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری بررسی نخواهد کرد. توصیه ما در تیم ویزا 21 این است که ابتدا از قوانین و ضوابط سفارت مدنظرتان اطمینان حاصل کنید، سپس فرآیند جمع آوری مدارک را آغاز کنید.

 

شرایط پذیرش مدارک توسط سفارت

سخن پایانی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن به نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. همانطور که گفته شد، مدارک ویزاهای توریستی، تجاری و یا تحصیلی با هم متفاوت است. بنابراین جهت جمع آوری مدارک فرد می‌بایست در گام نخست نوع ویزای درخواستی خود را مشخص کند. پس از تعیین ویزا نوبت به آماده سازی مدارک خواهید رسید. شما باید مدارک را به زبان انگلیسی (یا زبان کشور مقصد) ترجمه کنید. همچنین در صورت نیاز برای آنها تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری نیز دریافت کنید.

آماده سازی مدارک ویزای شینگن از آن جهت حائز اهمیت است که هرگونه نقص و کوتاهی در ارائه مدارک به سفارت می‌تواند زمینه را برای ریجکت شدن فراهم کند. اگر نیاز به مشاوره بیشتر دارید، کافی است با تیم ویزا 21 در تماس باشید تا شما را با نحوه اخذ ویزای شینگن آشنا کنیم. در این صورت با خیالی آسوده برای دریافت ویزا اقدام کرده و تا حد زیادی درصد ریجکتی شما کاهش پیدا خواهد کرد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با ما